پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 12744 13:36 1394/02/28
رییس انجمن جلوه‌های ویژه:  ۹۰درصد از پیشکسوتان جلوه‌های ویژه میدانی سینما بیکار هستند

رییس انجمن جلوه‌های ویژه: ۹۰درصد از پیشکسوتان جلوه‌های ویژه میدانی سینما بیکار هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رییس انجمن جلوه‌های ویژه:  ۹۰درصد از پیشکسوتان جلوه‌های ویژه میدانی سینما بیکار هستند

رییس انجمن جلوه‌های ویژه: ۹۰درصد از پیشکسوتان جلوه‌های ویژه میدانی سینما بیکار هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس انجمن جلوه های ویژه سینمای ایران اعلام کرد ۹۰درصد از پیشکسوتان جلوه های ویژه میدانی بیکار هستند.

به گزارش مهر،نجف فتاحی رییس انجمن جلوه های ویژه سینمایی ایران با اشاره به اینکه اعضای انجمن جلوه های ویژه به ویژه در بخش جلوه های ویژه میدانی شرایط مناسبی از نظر حضور در پروژه های سینمایی ندارند، گفت: فعالان در عرصه جلوه های ویژه زمانی می توانند سر یک کار بروند که فیلم هایی با موضوع جنگ و یا تاریخی ساخته شود تا این گروه از سینماگران بتوانند فعالیت کنند. تا زمانی که آثاری از این دست در سینما و تلویزیون ایران تولید نشود، اعضای انجمن جلوه های ویژه میدانی بیکار هستند.

وی ادامه داد: البته در طول سال در تعدادی از فیلم ها که نیاز به مه، باد و طوفان دارند، اعضای جوان انجمن حضور دارند که تعداد آن بسیار اندک است.

فتاحی بیان کرد: انجمن جلوه های ویژه میدانی ۷۰نفر عضو دارد که از این تعداد، ۱۱نفر جزو پیشکسوتان حوزه جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران هستند. براساس آمار به دست آمده از میان پیشکسوتان این حوزه در طول سال شاید یک یا دو نفر در یک پروژه سینمایی و یا تلویزیونی حضور پیدا کنند.

مدیر جلوه های ویژه فیلم «راه آبی ابریشم» ساخته محمد بزرگ‌نیا با تاکید براینکه ۹۰درصد از پیشکسوتان این حوزه بیکار هستند، ادامه داد: البته اعضای جوان انجمن جلوه های ویژه نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و تنها ۱۰درصد از آنها در طول سال کار می کنند.

وی با اشاره به این که تا زمانی که در حوزه سینمای جنگ و تاریخی تولید وجود نداشته باشد وضعیت به همین شکل است، توضیح داد: ما در ایران سوژه‌های بسیاری با موضوع جنگ و تاریخ داریم که به خوبی می توان به آنها پرداخت، اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

فتاحی در پایان تاکید کرد: پیشکسوتان جلوه های ویژه میدانی همیشه آمادگی این را دارند تا بتوانند به بهترین شکل در سینما حضور داشته باشند و من امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در این زمینه شاهد اتفاقات مناسبی باشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |