پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 45461 19:24 1395/08/14
ریل ملی روی خط تولید رفت

ریل ملی روی خط تولید رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ریل ملی روی خط تولید رفت

ریل ملی روی خط تولید رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گزارش جهان اقتصاد از تحقق آرزوی ۴۰ ساله صنعت کشور

زنگ خطر بدهی های ذوب آهن به صدا درآمد
زینت هلیلی-سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، ریل ملی در حضور مقامات ارشد کشور روی خط تولید رفت. اسحاق جهانگیری، محمدرضا نعمت زاده و علی ربیعی در آئین افتتاح کارخانه بزرگ تولید ریل ایران در ذوب آهن اصفهان حضوریافتند و اگرچه این اتفاق را تحقق آرزوی ۴۰ ساله عنوان کردند اما دراین مراسم به این نکته هم اشاره شد که در همان دهه ۵۰ ریل ایرانی باید روی خط تولید می رفت. به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، از سوی دیگر نیز مدیرعامل ذوب آهن نیز در حضور مقامات ارشد زنگ خطر بدهی های شرکتش را به صدا درآورد و به نوعی خواستار حمایت دولت از صنعتگران داخلی دربرابر چالش های سیستم بانکی کشور شد. اسحاق جهانگیری اما در این مراسم  با بیان اینکه بعد از یک دوره طولانی به این کارخانه آمده ام، اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از نخبگان و مهندسان کشور در این شرکت فعال هستند و کارهای مهمی را در بخش صنعت انجام داده اند. معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: امروز عزت ملت ایران بهره برداری از طرح های بزرگ است و این اتفاقات خوب است. وی با اشاره به تاریخ راه اندازی راه آهن در کشور اضافه کرد: در سال ۱۳۰۷ راه آهن را راه اندازی کردیم و در دهه ۴۰ ذوب آهن را داشتیم و باید در دهه ۵۰ ریل را تولیدی می کردیم. معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما باید شبکه ریلی کشور را توسعه دهیم، ابراز داشت: امروزه با افزایش صادرات و واردات با حجم بالای ۶۰ تن روبرو هستیم و حمل و نقل ریلی باید در سراسر کشور توسعه یابد.

مدیران بنگاه های اقتصادی چشم به راه کمک های ناچیز دولت نباشند

جهانگیری ذوب آهن را نماد صنعتی ایران معرفی کرد و افزود: این کارخانه، در صنعتی شدن اصفهان نقش شماره یک را ایفا کرده است. وی با ابراز نگرانی از بدهی شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی ذوب آهن ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که مدیر بنگاه های اقتصادی نباید چشم به کمک های ناچیز دولت داشته باشند بلکه باید با استفاده از تفکرات و اندیشه نخبگان در راستای حل مشکلات خود اقدام کنند. وی ادامه داد: زمانی ذوب آهن سود نداشت و می خواستند آن را تعطیل کنند، اما به این فکر نکردند که این تعداد نیروی کار این واحد صنعتی دچار چه سرنوشتی می شوند. هنر مدیریت این است که در زمان سود و زیان همواره بنگاه صنعتی را روی پای خود نگه داشته و مشکلات را مرتفع کند.

باید آماده صادرات تولیدات فولادی باشیم

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم اظهار داشت: ذوب آهن سر منشاء تولید بسیاری از نیاز های صنعتی کشور است؛ خط تولید ریل ملی قرار بود سال گذشته به بهره برداری برسد اما به علت کمبود نقدینگی و نبود منابع سنگ آهن افتتاح این پروژه به تاخیر افتاد. وی افزود: امروز شاهد افتتاح این واحد تولیدی بدون استفاده از تسهیلات بانکی هستیم و این ریل ملی مطابق با استاندارد های شرکت ریل ملی است.همچنین نعمت زاده بیان کرد: در سال آینده امیدواریم که شاهد احداث خط تولید تیرآهن "بال پهن" باشیم. وی، با اشاره به اینکه باید از تولیدات ملی حمایت کرد، گفت: امیدواریم مصرف کنندگان به تولیدکنندگان اعتماد لازم را داشته باشند و از وارد کردن تولیدات خارجی بپرهیزند. وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به ظرفیت بالای تولیدات این کارخانه اعلام کرد: ظرفیت این کارخانه بیش از نیاز داخل است و باید در این راستا به دنبال صادرات این محصولات نیز بود. نعمت زاده، با اشاره به اینکه این پروژه یکی از ۷ پروژه مهم این وزارتخانه بوده است، افزود: ۵ هزار واحد تولیدی دیگر نیز در سراسر کشور به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

سوزنبانان ناشی کشور را به بن بست برده اند

علی ربیعی، وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با بیان اینکه صندوق ها در اقتصاد دنیا، نقش به سزایی دارند، اظهار داشت: این صندوق ها در توسعه زیرساخت ها، فعالیت داشته و در کشور ایران تنها ۲۵ درصد در اقتصاد نقش دارند. وی با اشاره به اینکه دارایی صندوق ها به انتخاب خودشان نیست، افزود: ما در صندوق ها با جملات و لغات مختلفی روبرو می شویم و امروز برچسب «خصولتی» را به صندوق ها می زنند. ربیعی، تولید ریل ملی را آرزوی ۴۰ ساله کشور  دانست و افزود: امروز با همت کارکنان شرکت ذوب آهن این مهم محقق شده است و تناژ کمی از ریل از خارج کشور وارد می شود. وی با بیان اینکه کارخانه بزرگ ریل ملی را غیرت ایرانی افتتاح کرد، گفت: ریل در ایران نماد توسعه است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توسعه شبکه ریلی امسال در کشور ۱۳ درصد به ظرفیت حمل و نقلی اضافه شده که افزایش صادرات و حمل و نقل سیمان از جمله آنهاست. وی با بیان اینکه در دولت قبل سوزنبانان ناشی کشور را به بن بست برده اند، افزود: خوشحالیم که امروز ریل توسعه کشور به ریل ملی نشسته و دیگر کشور در بن بست قرار ندارد.

سالانه ۷۲۰ میلیارد تومان بهره بانکی می پردازیم

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در بخشی دیگر از این مراسم به بیان مشکلات پیش روی ذوب آهن پرداخت و گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان ۶ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان بدهی دارد. احمد صادقی افزود: در سال گذشته نیز این شرکت ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد ضرر داشته است که این دو مشکل مانند بهمن در حال بزرگ شدن است.وی اضافه کرد: در ده سال گدشته تلاش زیادی برای توقف و عدم ازدیاد بدهی ها صورت گرفت با این حال ۳ هزار و  ۱۷۷ میلیارد تومان بدهی بانکی و ۳ هزار و  ۴۸۸ میلیارد تومان هم به سازمانها، معادن و دیگر ارگانهای اجرایی بدهکاریم. مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: همچنین سالانه ۷۲۰ میلیارد تومان بهره بانکی وام های خود را پرداخت می کنیم.          


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |