جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 151217 15:49 1400/05/31
ریزش یک میلیارد دلاری واردات محصولات پتروشیمی

ریزش یک میلیارد دلاری واردات محصولات پتروشیمی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ریزش یک میلیارد دلاری واردات محصولات پتروشیمی

ریزش یک میلیارد دلاری واردات محصولات پتروشیمی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، حسن عباس‌زاده با اشاره به تعریف ۳۳ طرح پیشران برای کاهش واردات محصولات پتروشیمی به‌کشور گفت: با اجرای این طرح‌ها، واردات محصولات پتروشیمی به‌کشور بیش از یک میلیارد دلار کاهش خواهد داشت.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به‌اینکه سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار محصول پتروشیمی به‌کشور وارد می‌شود، افزود: با اجرای ۳۳ طرح پیشران در کشور، واردات محصولات پتروشیمی تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به‌اینکه با اجرای طرح‌های پیشران، حدود ۲۰ محصول جدید تولید می‌شود، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی جهت تنوع بخشی به سبد محصولات پتروشیمی، کاهش واردات و ایجاد توازن در توسعه صنعت پتروشیمی رویکرد تکمیل ارزش و استفاده از محصولات فعلی به‌عنوان خوراک در طرح‌های جدید را در دستور کار دارد.

عباس‌زاده با تاکید براینکه، طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی در ۶ زنجیره تعریف شده که شامل ۳۳ طرح است، گفت: برای ۲۰ طرح پیشران مانند آکریلیک اسید، اس‌ای‌پی و پروپیلن اوکساید و … سرمایه‌گذار آمده و مجوز صادر شده‌است. وی ادامه داد: برای اجرای ۳۳ طرح پیشران، ۳/ ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است و جمع ظرفیت آن به‌۳ میلیون تن می‌رسد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با توسعه این طرح‌ها ضمن اینکه از واردات عمده محصولات بی‌نیاز می‌شویم، خوراک صنایع پایین‌دستی تأمین می‌شود.

عباس‌زاده در پایان تأکید کرد سهم زنجیره پروپیلن در طرح‌های پیشران ۶۰ درصد است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |