پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 191210 19:12 1401/05/25
ریزش قیمت نفت عمیق‌تر شد

ریزش قیمت نفت عمیق‌تر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ریزش قیمت نفت عمیق‌تر شد

ریزش قیمت نفت عمیق‌تر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت اوپک با2.86 صدم کاهش وبا 2دلارو 98سنت کاهش به 101دلار و19سنت رسید.

همچنین قیمت نفت سنگین نفت ایران با کاهش 3.90 درصدی وبا 2 دلار و 37 سنت کاهش به 107دلارو66سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی، تحت تاثیر آمار اقتصادی نامطلوب چین که نگرانی‌ها نسبت به رکود جهانی را تجدید کرد، کاهش یافت.

شاخص‌های نفت روز گذشته حدود سه درصد سقوط کردند. نفت اکنون نزدیک به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته معامله می‌شود و تقریبا همه رشدی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین پیدا کرده و تا مرز ۱۳۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود، را از دست داده است. بازار همچنین گرفتار نوسان‌هایی شده که با سطح اندکی نقدینگی، تشدید شده است.

بانک مرکزی چین با هدف تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی که در ژوئیه به شکل غیرمنتظره آهسته شد، نرخ بهره وام‌دهی را کاهش داد. تولید کارخانه‌ای و آمار خرده فروشی چین، تحت تاثیر سیاست‌های مقابله با شیوع کووید و بحران املاک، کاهش پیدا کردند. اطلاعات اداره ملی آمار چین نشان داد در ژوئیه، ۵۳.۲۱ میلیون تن معادل ۱۲.۵۳ میلیون بشکه در روز نفت خام پالایش شد که پایین‌ترین نرخ از مارس سال ۲۰۲۰ بود.

بانک آی ان جی پیش بینی خود از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۲ را از ۴.۴ درصد برآورد قبلی، به چهار درصد کاهش دهد.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار در گروه آی جی در یادداشتی نوشت: بازارهای کالایی در سطح گسترده با کاهش قیمت ها روبرو شدند زیرا آمار اقتصادی ژوییه چین، تصوی v بدبینانه‌تر از حد انتظاری را ترسیم کرد و باعث تجدید نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضا شد.

با توجه به این که پکن سهمیه‌های صادرات بیشتری را صادر کرده است، انتظار می‌رود صادرات سوخت چین در اوت بهبود پیدا کرده و به بالاترین حد یک سال اخیر برسد و باعث افت بیشتر حاشیه سود پالایش شود.

سرمایه گذاران همچنین به نظاره مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران نشسته‌اند. تحلیلگران می‌گویند اگر توافق حاصل شود، تحریم‌های علیه صادرات نفت ایران حذف خواهد شد و نفت بیشتری ممکن است به بازار وارد شود



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |