چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3006 14:34 1393/04/14
رکوردشکنی بورس پس از مدتها رکود

رکوردشکنی بورس پس از مدتها رکود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رکوردشکنی بورس پس از مدتها رکود

رکوردشکنی بورس پس از مدتها رکود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : بورس تهران سرانجام در اولین روز معاملاتی هفته از رکودی عمیق خارج شد و پس از مدتها ریزش رشد 1285 واحدی را تجربه کرد و از شر کانال 70 ‌و 71 هزار واحد راحت شد

بورس اوراق بهادار تهران پس از مدتها ریزش و زیان، به اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی واکنش مثبت نشان داد و در اولین روز معاملاتی هفته با رشد 1200 واحدی مواجه شد.
به این ترتیب اعلام برنامه‌های دولت برای حمایت از بازار سرمایه، عرضه محصولات پتروشیمی با ارز آزاد در بورس کالا و انتشار اخبار مثبت پیرامون مذاکرات هسته‌ای از اخبار بسیار مهمی بود که موجب شد تا بورس تهران که از ابتدای سال تاکنون سرتاسر قرمز پوش شده و زیان 10 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده بود،از این وضعیت خارج شده و دوباره سبز پوش شود.
بنابراین با رشد قیمت ها و افزایش میزان تقاضا در بورس تهران،شاخص بورس در ابتدای معاملات دیروز موفق به بازپس گیری کانال 71 هزار واحدی شد و در انتهای معاملات نیز با رشد 1285 واحدی در کانال 72 هزار 162 واحد متوقف شد.
از مهم ترین اتفاقات دیروز تالار شیشه‌ای در کنار انتشار اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی، بازگشت بزرگ ترین شرکت بورسی به بورس بود به طوری که در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که از 28 خرداد ماه تا کنون متوقف است، بعد از ارائه اطلاعات شفاف سازی در خصوص افزایش تولیدات شرکتهای زیرمجموعه با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد.
این شرکت بورسی در اطلاعیه شفاف سازی خود آورده است که میزان تولید شرکت‌های زیرمجموعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 16 درصدی داشته‌اند بدیهی است در صورت تداوم رشد تولید اثرات مثبت آن بر EPS شرکت متعاقباً اعلام می شود همچنین تسعیر درآمدهای ارزی به نرخ ارز قابل دسترس در دست بررسی است و در این خصوص نیز به محض حصول نتیجه نهایی اطلاعات به بازار منعکس می شود.
به این ترتیب در تالار شیشه‌ای دیروز هلدینگ خلیج فارس به همراه پالایشگاه بندرعباس، تاپیکو، غدیر، گروه توسعه ملی، بانک ملت، فولاد مبارکه، بانک تجارت، صندوق بازنشستگی، پتروشیمی پردیس، بانک صادرات، مپنا و نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را در رشد چشمگیر شاخص بورس گذاشتند.
علاوه بر این محصولات شیمیایی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، بانکها،فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی، مخابرات و خودرو از صنایع تاثیر گذار بر شاخص بورس بودند.
همچنین در بازار دیروز میزان تقاضا افزایش پیدا کرد و سرمایه‌گذاران حقیقی به منظور جبران بخشی از ضررهای خود به صنایعی همچون شرکتهای چند رشته ای صنعتی، خودرو، بانک، محصولات شیمایی، فلزات اساسی و سرمایه گذاری‌ها وارد شدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |