پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 196425 10:08 1401/07/02
رکود اقتصادی در منطقه یورو

رکود اقتصادی در منطقه یورو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رکود اقتصادی در منطقه یورو

رکود اقتصادی در منطقه یورو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، بررسی دقیق اقتصاددان نشان داد که فعالیت اقتصادی اروپا در ماه سپتامبر دوباره کاهش یافت و براین اساس انتظارات از رکود در اروپا افزایش یافته است.

شاخص PMI منطقه یورو استاندارد اند پورز نشان داد که "رکود اقتصادی در منطقه یورو در ماه سپتامبر عمیق‌تر شد و فعالیت‌های تجاری برای سومین ماه متوالی کاهش یافت.

PMI از ۴۸.۹ در ماه آگوست به ۴۸.۲ در سپتامبر سقوط کرد.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در استاندارد اند پورز گلوبال مارکت اینتلیجنس، می‌گوید: «رکود در منطقه یورو وجود دارد، زیرا شرکت‌ها از بدتر شدن شرایط کسب‌وکار و افزایش فشار قیمت‌ها مرتبط با هزینه‌های انرژی بالاتر خبر می‌دهند.

وی افزود: آلمان با سخت‌ترین شرایط روبه‌رو است و اقتصاد این کشور با سرعتی بی سابقه رو به وخامت است که از زمان بحران مالی جهانی، به استثنای دوره همه‌گیری، شاهد آن نبوده‌ایم.

افزایش شدید قیمت انرژی و افزایش شدید هزینه‌های زندگی باعث کاهش تقاضا و کاهش تولید تولید شده است. تورم منطقه یورو در ماه آگوست به ۹.۱ درصد رسید که بالاترین سطح آن تا کنون است، در حالی که تحلیلگران انتظار دارند این نرخ تا پایان سال به دو رقمی برسد.

بانک مرکزی اروپا در این ماه نرخ بهره را به میزان بی سابقه ۷۵ واحد افزایش داد و متعهد شد تمام تلاش خود را برای محدود کردن افزایش قیمت مصرف کننده انجام دهد.

ویلیامسون گفت که شاخص‌ها حاکی از انقباض منطقه یورو به میزان ۰.۱ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ و کاهش شدید در سه ماهه چهارم هستند و خاطرنشان کرد: «چالشی که سیاست گذاران در مهار تورم با آن مواجه هستند و در عین حال از کاهش شدید تورم جلوگیری می‌کنند. بنابراین اقتصاد به طور فزاینده ای دشوار می‌شود."



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |