پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 193194 13:10 1401/06/07
رویکرد «با مردم بودن» دولت مردمی ناظر به شناسایی میدانی و رفع مشکلات مردم بوده است

رویکرد «با مردم بودن» دولت مردمی ناظر به شناسایی میدانی و رفع مشکلات مردم بوده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رویکرد «با مردم بودن» دولت مردمی ناظر به شناسایی میدانی و رفع مشکلات مردم بوده است

رویکرد «با مردم بودن» دولت مردمی ناظر به شناسایی میدانی و رفع مشکلات مردم بوده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت اولین سالروز آغاز فعالیت دولت مردمی و مصادف با هفته دولت، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دولت و نیز حاج قاسم سلیمانی، گفت: خداوند متعال را شاکرم که توفیق داد تا بتوانم به اتفاق همکارانم یکسال به عنوان خدمتگزار در خدمت مردم باشم.

رئیس جمهور با سپاسگزاری به درگاه خداوند و نیز قدردانی از صبوری و همراهی مردم با دولت افزود: باید از مقام معظم رهبری که در این یکسال همواره با هدایت‌هایشان دولت را یاری کردند، دستگاه‌ها و نهادهایی که در این یکسال به دولت کمک کردند و نیز تلاش‌های اصحاب رسانه و رسانه ملی برای تبیین خدمات دولت و رفع گره‌های ذهنی جامعه و حتی رسانه‌هایی که از سر دلسوزی و برای اصلاح از دولت انتقاد کردند، صمیمانه قدردانی کنم.

رئیسی در تبیین اجرای وعده اصلی انتخاباتی خود برای ایجاد تغییر در رویکردهای اداره کشور اظهار داشت: اولین تغییر رویکرد که در دولت مردمی بر آن اصرار داشتیم مردمی بودن، در میان مردم بودن و با مردم بودن بود که همواره نسبت به آن به همه همکارانم تاکید داشته‌ام. حضور در ۳۱ استان و حضور در بیش از ۵۰ شهر و نیز حضور در مجامع کارگری، کشاورزی، در حوزه‌های تعلیم و تربیت، در دانشگاه‌ها، در حوزه‌ها و حضور در همه مجامع در سال گذشته در راستای همین نگاه انجام شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی ما را ملامت کردند که حضور در استان‌ها یا در میان مردم چه ثمراتی دارد، تصریح کرد: به نظرم این افراد تجربه حضور در بین مردم را ندارند و لذت این حضور را نچشیده‌اند. حقیقتا با مردم و در میان مردم بودن و مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی تفاوت دارد. فرق می‌کند که انسان پشت میز بنشیند و بخواهد مدیریت کند یا در میدان حضور پیدا کند و وضع مردم را ببیند، از سخن آنها آگاه و از نزدیک با مشکلات و مسائل مردم را در اقصی نقاط کشور آشنا شود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: با مردم بودن و مشکلات مردم را از نزدیک احساس کردن در دولت مردمی یک اصل و تغییر رویکرد به حساب می‌آید و همواره به دولتمردان هم تاکید شده که باید این نگاه را به مردم داشته باشند. این فقط حضور در بین مردم نیست، بلکه در این حضور شناخت مسائل و مشکلات آنها، پیدا کردن راهکار برای رفع مشکل و حل مسئله و دنبال کردن رفع مشکل هر سه مورد توجه بوده است.

رئیس جمهور گفت: ما هیچ کجا حضور پیدا نکردیم الا اینکه توجه کردیم تا مشکلات را بشناسیم و به دنبال رفع آنها برآییم. همه سفرهای دولت مردمی و همه سرکشی‌های ما با نگرش به مشکلات، پیدا کردن راهکار و دنبال کردن رفع مشکلات همراه بوده است و در پایان نیز به دستگاه‌هایی مسئولیت دادیم که رفع مشکل را تا حصول نتیجه دنبال کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |