شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13634 14:59 1394/04/05
رویترز منتشر کرد: عوامل تضمین کننده رشد قیمت طلا

رویترز منتشر کرد: عوامل تضمین کننده رشد قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رویترز منتشر کرد: عوامل تضمین کننده رشد قیمت طلا

رویترز منتشر کرد: عوامل تضمین کننده رشد قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که طی ماه‌های آینده عوامل مهمی بر افزایش قیمت طلای جهانی موثر خواهد بود.

تقاضای فصلی یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا در هفته‌های آتی خواهد بود و می‌تواند این فلز گران‌بها را به سطح 1300 دلار در هر اونس برساند. عامل دوم موثر بر قیمت طلا به باور کارشناسان اقتصادی ادامه خرید از سوی بانک‌های مرکزی جهان خواهد بود. بانک‌های مرکزی جهان در 51 ماه گذشته به خریدار خالص طلا تبدیل‌شده‌اند. روسیه همچنان در صدر این فهرست قرار دارد و در سه ماه نخست امسال بیش از 30 تن طلا خریداری کرده است.

بانک‌های مرکزی کشورهای نوظهور و در حال توسعه خرید طلا طی ماه‌های گذشته را افزایش داده‌اند تا سهم طلا در ذخایر ارزی را افزایش دهند. عامل سوم موثر بر قیمت طلا در ماه‌های آینده نیز تقاضای کشورهای آسیایی خواهد بود. نگرانی‌های مربوط به شکسته شدن حباب بازار بورس چین می‌تواند به نفع قیمت طلا تمام شود.

شاخص بورس چین از ابتدای امسال تاکنون افزایش حباب گونه‌ای داشته است. شاخص بورس شانگهای از ژانویه تاکنون 60 درصد رشد داشته است. اگر شاخص بورس چین با افت شدیدی روبرو شود، تقاضا برای خرید طلا به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. بر اساس این گزارش رویترز قیمت هر اونس طلا به مرز 1176 دلار رسیده که در 4 روز گذشته بیش از 2.2درصد ارزش خود را از دست داده است. این در حالی است که ساموئل لافلین تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس تصریح کرد که اخبار مربوط به مذاکرات یونان در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت و به نظر من قیمت طلا بین 1169 تا 1180 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود. بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از 4 روز کاهش متوالی روز پنج شنبه با افزایش 0.1 درصدی روبرو شده و به بالای 1176 دلار رسیده است.

قیمت طلا در شرایط کنونی تحت فشار ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار گرفته است. ادامه روند صعودی ارزش دلار می تواند تقاضا و قیمت طلا را کاهش دهد. مذاکرات آتن و نهادهای بین المللی در حالی همچنان ادامه دارد که اگر یونان نتواند تا پایان ماه جاری بدهی خود به صندوق بین المللی پول را پرداخت کند، ورشکست خواهد شد و احتمالا مجبور به ترک منطقه یورو خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |