جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 119268 08:29 1399/08/21
رونمایی از سه مدل جدید رایانه مک اپل انجام شد

رونمایی از سه مدل جدید رایانه مک اپل انجام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رونمایی از سه مدل جدید رایانه مک اپل انجام شد

رونمایی از سه مدل جدید رایانه مک اپل انجام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، اپل طی یک مراسم مجازی مدلهای جدید نوت بوک "مک بوک ایر"، "مک بوک پرو" ۱۳ اینچی و "مک مینی" را که در ساخت آنها پردازنده های جدید M۱ اپل بکار رفته است، معرفی کرد.

این شرکت اعلام کرد پردازنده جدید باعث بهبود مصرف نیرو و عمر باطری بهتر در لپ تاپها، گرافیک سریعتر و سرعت اپلیکیشن، پردازش سریعتر وظایف یادگیری ماشینی و امنیت بهتر می شود.

اپل اعلام کرد عمر باطری "مک بوک ایر" جدید حداکثر ۱۸ ساعت است در حالی که عمر باطری "مک بوک پرو" به ۲۰ ساعت می رسد. قیمت مک مینی با ۱۰۰ دلار کاهش، از ۶۹۹ دلار آغاز می شود و قیمت "مک بوک ایر" از ۹۹۹ دلار و "مک بوک پرو" از ۱۲۹۹ دلار آغاز خواهد شد.

پردازنده M۱ یک واحد پردازش مرکزی هشت هسته ای دارد و شامل یک واحد پردازش گرافیکی هشت هسته ای است که امکان اجرای بازیهای ویدیویی و اپلیکیشنهایی که گرافیک سنگینی دارند را فراهم می کند و طبق اعلام اپل، قویترین تراشه از نظر عملکرد است که تاکنون ساخته شده است. عرضه محصولات جدید، اعتماد اپل به پردازنده های سفارشی خود و همچنین تردید نسبت به تراشه های اینتل را نشان می دهد.

اپل عرضه پردازنده هایش را از سال ۲۰۱۰ با آی پد و سپس آیفون آغاز کرد. با رونمایی رایانه های جدید مک، اپل اکنون در همه محصولاتی که عرضه می کند از سیلیکون سفارشی استفاده می کند. اپل در ژوئن اعلام کرد که کنار گذاشتن استفاده از تراشه های اینتل دو سال زمان می برد و چنین اقدامی زیرساخت مشترکی را در بین همه دستگاههای ساخت اپل فراهم خواهد کرد. به این ترتیب آیفونها، رایانه های مک، آی پد و اپل واچهای آینده با تراشه مشابهی کار می کنند.

این امر به دستگاههای اپل امکان می دهد با یکدیگر بهتر کار کنند و اپلیکیشنهای آیفون بتوانند برای نخستین بار روی رایانه های مک اجرا شوند. اپل کمتر از ۱۰ درصد از بازار رایانه های شخصی را در اختیار دارد بنابراین تاثیر مستقیم محدودی روی فروش اینتل خواهد داشت اما این تغییر بارزکننده بحرانی است که بزرگترین تراشه ساز جهان را فراگرفته است. این شرکت پروسه تولید جدید خود را به تاخیر انداخته و به رقبایش فرصت داده تا به پای این شرکت برسند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، همکاری میان اپل و اینتل در سال ۲۰۰۵ و پس از کنار گذاشته شدن پردازنده های پاور پی سی از سوی استیو جابز، موسس فقید اپل آغاز شد. اینتل به اپل کمک کرد با رایانه های ویندوز که در آن زمان قدرتمندتر بودند، رقابت فشرده ای داشته باشد. مدیران اپل اعلام کردند محصولات جدید از هفته آینده موجود خواهند بود. ارزش سهام اپل پس از این رویداد حدود ۰.۲ درصد صعود کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |