جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14770 15:31 1394/05/20
رونق صادرات فرش ایران در دوران پساتحریم

رونق صادرات فرش ایران در دوران پساتحریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رونق صادرات فرش ایران در دوران پساتحریم

رونق صادرات فرش ایران در دوران پساتحریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت:

بافنده‌های فرش معروف ایران با امید به افزایش صادرات پس از برداشته شدن تحریمها، سخت مشغول کار هستند.

به گزارش ایسنا، این خبرگزاری آمریکایی به نقل از یک صادرکننده فرش نوشت: فرش دستباف سفیر ایران است و من خوشحالم که این سفیر در آستانه ازسرگرفتن فعالیت در آمریکاست.

عرب‌زاده در ادامه افزود: فرش ایرانی همانند پرچم ایران در همه جای دنیا شناخته شده است. اجازه دهیم این پرچم به اهتزاز درآید.

توافق هسته ای تاریخی که 14 ژوییه میان ایران با کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان امضا شد، زمینه ساز برداشته شدن تحریمهای بین المللی است و در همین راستا، واردات فرش ایران به آمریکا که در سال 2010 متوقف شد، از سرگرفته خواهد شد. فرش ایرانی در میان کالاهای غیرنفتی بیشتر آسیب را از تحریمهای بین المللی متحمل شد. بازار آمریکا یک پنجم از صادرات فرش ایران را تشکیل می‌داد.

به گفته حمید کارگر، رییس مرکز ملی فرش ایران، تولیدکنندگان ایرانی به بازار آمریکا می‌اندیشند و با امید به ازسرگیری تجارت در سال آینده، فرش می‌بافند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان این صنعت شروع به بافتن فرش‌های مناسب ذائقه بازار آمریکا کرده و سفارش‌هایی را دریافت کرده‌اند و با مشتریانشان مذاکراتی داشته اند. ایران از سال 2010 یک پنجم از صادرات فرش را به دلیل بسته شدن بازار آمریکا از دست داده است و در این مدت رقیبان جای ایران را گرفته اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |