پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 119244 18:56 1399/08/20
روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد

روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد

روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش 3.74درصدي،و یک دلار و55سنت کاهش داشت و به قیمت 39دلار و85سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با کاهش 8.56 درصدي وبا 3 دلارو 39 سنت کاهش به 36 دلارو 21سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش2.59درصدی وبا یک دلارو 8 سنت کاهش به40دلارو64سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تقاضای کوتاه مدت برای سوخت در اروپای تحت قرنطینه و آمریکا، پس از جهش چشمگیری که شب گذشته داشت، دوباره کاهش پیدا کرد.

شاخص قیمت نفت برنت و نفت آمریکا روز دوشنبه هشت درصد صعود کردند که بزرگترین رشد قیمت روزانه در بیش از پنج ماه گذشته بود. این جهش پس از این روی داد که شرکتهای داروسازی پی فایزر و بیو اِن تِک اعلام کردند واکسن آزمایشی کووید ۱۹ آنها بیش از ۹۰ درصد موثر بوده است. با این حال تولید گسترده چنین دارویی چندین ماه زمان می برد و باید مورد تایید رگولاتوری قرار بگیرد.

بانک جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: یک واکسن مطمئن بی چون و چرا برای نفت سرنوشت ساز است چرا که نیمی از تقاضای بازار نفت مربوط به جابجایی افراد و وسایل در سراسر جهان است. اما نفت باید در ابتدا وضعیت فعلی عدم توازن میان عرضه و تقاضا را اصلاح کند تا قیمتها بتواند در مدت یک تا دو سال آینده دوباره روند افزایشی پیدا کند.

شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی اعلام کرد قرنطینه در اروپا می تواند به از دست رفتن یک میلیون بشکه در روز یا بیشتر تقاضا تا پایان امسال منجر شود. بیورنار تونهاگن، مدیر بازارهای نفت شرکت ریستاد انرژی در این باره گفت: این موضوع که چندین واکسن در مرحله ساخت هستند ریسک بازگشت چندین ایالت آمریکا به قرنطینه در پاییز یا زمستان امسال را خنثی نمی کند.

آمار ذخایر نفت آمریکا روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام می شوند. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برآورد کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ششم نوامبر به میزان ۱.۳ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

اظهارات روز گذشته شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی که اعلام کرد اوپک پلاس ممکن است در توافق کاهش تولید تغییرات فراتر از حد انتظاری صورت دهد، روند ریزش قیمتها را محدود کرد.

اوپک پلاس از اوت تا دسامبر تولیدش را ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده و قرار است طبق برنامه از ژانویه میزان محدودیت تولیدش را به ۵.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: اگر بازار نفت تا زمان نشست آینده وزیران اوپک پلاس صعود کند، برخی از اعضا رغبتی به ادامه محدودیت عرضه فعلی در سال آینده نخواهند داشت و بازار در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ در وضعیت آسیب پذیری می ماند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |