جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2742 15:49 1393/04/03
روند صعود قيمت طلا دوام نمي آورد

روند صعود قيمت طلا دوام نمي آورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روند صعود قيمت طلا دوام نمي آورد

روند صعود قيمت طلا دوام نمي آورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تازه ترین نظرسنجی از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که روند صعودی قیمت طلا در شرایط کنونی چندان دوام نخواهد آورد و میانگین قیمت طلا در سه ماه سوم 2014به کمتر از 1250 دلار خواهد رسید

به گزارش بلومبرگ، در حالی که قیمت طلا تحت تاثیر بحران عراق و اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا طی هفته گذشته با بیشترین افزایش از ماه سپتامبر روبرو شد و بار دیگر سطح مقاومتی 1300 دلاری را شکست ولی نتایج نظرسنجی بلومبرگ از 15 کارشناس و موسسه اقتصادی و مالی نشان می دهد که قیمت طلا طی سه ماه سوم امسال با 5 درصد کاهش به کمتر از 1250 دلار خواهد رسید.
بر اساس این گزارش دونالد سلکین کارشناس ارشد موسسه سرمایه گذاری نشنال سکیوریتی تاکید کرد: افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی چندان دوام نخواهد داشت.
این یک افزایش موقتی به علت بحران عراق و اظهارات یلن است. سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی هیجان زده اند و با کاهش مجدد قیمت طلا تعداد زیادی از سرمایه گذاران از این بازار خارج می شوند.
قیمت جهانی طلا از 1921 دلار در سپتامبر 2011 میلادی به کمتر از 1315 دلار رسیده است. کارشناسان اقتصادی در این نظرسنجی اعلام کردند، میانگین قیمت طلا در سه ماه پایانی امسال نیز به کمتر از 1240 دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه نخست 2015 میلادی نیز به بیش از 1300 دلار می رسد.
به گزارش طلا ، جیم راسل استراتژیست ارشد اقتصادی نیز تاکید کرد: تنش های سیاسی بین المللی موجب تقویت قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد شد. بحران عراق و ادامه تنش در روابط روسیه و غرب تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلاخواهد داشت.
آغاز روز سه شنبه با اونس 1315 دلاری
در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر تحولات داخلی عراق هستند تا در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا تصمیم گیری کنند قیمت این فلز گرانبها امروز سه شنبه با کاهش جزئی روبرو شده است.
به گزارش رویترز، آرامش قیمت طلا در بازارهای جهانی در شرایطی است که قیمت پلاتین نیز با توجه به نزدیک بودن پایان اعتصاب معدنچیان آفریقای جنوبی برای سومین روز متوالی با کاهش روبرو شده است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1315 دلار رسیده است. قیمت طلا در روزهای گذشته تحت تاثیر بحران داخلی عراق و تصمیمات جدید فدرال رزرو آمریکا با افزایش روبرو شده است.
شبه نظامیان تکفیری داعش بخش هايي از عراق را اشغال کرده اند. جان کری وزیر خارجه آمریکا روز گذشته نسبت به حمایت واشنگتن از دولت بغداد قول داده است.
کری از رهبران سیاسی عراقی خواست تا برای مقابله با داعش متحد شوند.
اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بازار طلا افزایش یافته و این مساله نشانگر تاثیر مثبت تحولات عراق بر بازار طلا بوده به طوری که میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر با رشد 2.4 تن به بیش از 785 تن رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |