پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 158742 08:55 1400/08/01
روند سوخت‌رسانی مطلوب است ومشکلی برای تامین برق در زمستان نداریم

روند سوخت‌رسانی مطلوب است ومشکلی برای تامین برق در زمستان نداریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روند سوخت‌رسانی مطلوب است ومشکلی برای تامین برق در زمستان نداریم

روند سوخت‌رسانی مطلوب است ومشکلی برای تامین برق در زمستان نداریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی افزود: اکنون وضعیت سوخت رسانی به نیروگاه ها نسبت به پارسال خیلی بهتر شده است.
وی ادامه داد: روند سوخت رسانی به خصوص سوخت دوم برای نیروگاه ها که همان گازوییل است، خوب بوده و اکنون درحال تکمیل مخازن نیروگاه ها هستیم
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: چنانچه این وضعیت تا پایان آبان ماه ادامه یابد و مخازن سوخت دوم نیروگاه ها تکمیل شود، در زمستان مشکلی در تامین برق ایجاد نخواهد شد.
رجبی مشهدی ادامه داد: اما اگر وقفه ای در تامین سوخت ایجاد شود امکان بروز مشکل وجود خواهد داشت.
وی افزود: اکنون درحال برنامه ریزی هستیم تا در صورت بروز مشکل سوخت راه های دیگر جایگزین شود تا مشکلی در تامین برق ایجاد نشود.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درپاسخ به اینکه در صورت بروز مشکل مراکز استخراج مجاز رمز ارز چگونه فعالیت خواهند داشت، خاطرنشان کرد: اولویت نخست ما تامین برق مشترکان خانگی و مشترکان کوچک است.
وی ادامه داد: در صورت بروز محدودیت تلاش خواهیم کرد برنامه ای تدوین شود که این نوع مراکز بتوانند به فعالیت خود با توجه به محدودیت ها ادامه دهند تا زیاد آسیب نبینند.
سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون روند تامین سوخت نیروگاهی مطلوب بوده و امید است این امر تداوم یابد تا برای هیچ بخشی مشکل تامین برق رخ ندهد.
به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ضرورت تلاش برای تامین سوخت نیروگاه ها تاکید کرد.

آمارها نشان می‌دهد در زمستان سال گذشته در برخی روزها، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها به زیر ۷۰ میلیون مترمکعب در روز رسید. این در حالی است که اگر نیروگاه‌های کشور بخواهند با همه ظرفیت خود کار کنند سوختی معادل ۱۹۰ میلیون متر مکعب گاز در روز نیاز دارند.

بنابراین بقیه سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در زمستان به وسیله سوخت مایع تامین شده است.

امسال اگرچه در ۶ ماهه اول سال آنگونه که مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده، مصرف گاز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش داشته اما با اولین نسیم پاییزی و خنک‌شدن نسبی هوا در اغلب نقاط کشور، مصرف گاز نیز افزایشی شده است.

ادامه روند افزایشی مصرف گاز در کشور، علاوه بر آنکه می‌تواند سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها را با مشکل رو به رو کرده و پایداری شبکه برق را به خطر بیاندازد، در ادامه ممکن است به قطع گاز برخی از مناطق کشور در روزهای سرد سال بیانجامد.

 مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ۸۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود، گفت: اگر مدیریت مصرف از طرف مشترکان بخش خانگی و تجاری انجام نشود، در زمستان شاهد قطع گاز و برق خواهیم بود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین مازوت مورد نیاز نیروگاه‌ها در زمستان وجود ندارد، گفت: مخازن نیروگاه‌ها پر است و مشکلی در ذخیره‌سازی نداریم.برای مصرف گازوئیل در نیروگاه‌ها نیز با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توافق کردیم تا روزانه ۳۵ میلیون لیتر را تحویل دهند. در کنار آن نیز ذخایر گازوئیل در نیروگاه‌ها نیز وجود دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |