جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 152607 08:19 1400/06/13
روند افزایشی اقلام خوراکی ادامه دارد

روند افزایشی اقلام خوراکی ادامه دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روند افزایشی اقلام خوراکی ادامه دارد

روند افزایشی اقلام خوراکی ادامه دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس،‌ نرخ تورم در ماه‌های اخیر روند افزایشی داشته و صعودی بودن قیمت‌ کالا و خدمات مصرفی برای ماه‌های آتی دور از ذهن نیست.

نرخ تورم برخی اقلام خوراکی ضروری نشان می‌دهد که روند افزایش قیمت‌ خوراکی با نوسان شدید روبرو بوده و انتظار نسبت به بالا رفتن قیمت‌ها به دلیل بالا رفتن ارز شدت گرفته است. همین عامل باعث شده در ماه‌های اخیر قیمت اقلام خوراکی و مصرفی و خدمات صعودی باشد.

روغن مایع، شیر،‌گوشت گوسفندی،‌ برنج و مرغ و تخم مرغ که جزء اقلام ضروری محسوب می‌شوند،‌قیمت‌های بالایی را تجربه کرده‌اند. افزایش قیمت‌ها در طولانی مدت باعث می‌شود که سهم این اقلام در سبد مصرفی شهروندان کاهش یابد و در صورتی جلوی روند شتابان قیمت‌ها گرفته نشود دامنه مشکلات و معیشت مردم بیشتر تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

در روزهای اخیر نیز رئیس جمهور به وزرای اقتصادی و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ماموریت داد که به معیشت و تورم رسیدگی کنند.

مشکلات ناشی از تحریم و ناکارامدی سیاست‌های داخلی که منجر به افزایش قیمت ارز و چند برابری قیمت کالا و خدمات شده است. این امر به شکاف طبقاتی دامن زد به طوری که طبق گزارش مرکز آمار ضریب جینی که معیاری برای اندازه گیری فاصله طبقاتی است در مرداد ماه سال 1400 برای کل کشور به 40.06 رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |