جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 109292 08:27 1399/06/01
روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد

روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد

روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از اویل پرایس، اطلاعات سازمان مشترک آمار عربستان (جودی) نشان می‌دهد روسیه در ماه ژوئن نفت خام بیشتری نسبت به عربستان سعودی تولید کرده و به این ترتیب در رتبه دوم در بین بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان قرار گرفته است.

رتبه اول در این گروه در اختیار آمریکاست. سازمان مشترک آمار عربستان ارقام تولید نفت از 114 کشور را جمع آوری و گزارش می‌دهد. طبق اطلاعات این سازمان، تولید نفت خام روسیه در ماه ژوئن برابر با 8.788 میلیون بشکه در روز بوده است. عربستان سعودی در همین ماه کمتر از 7.5 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

این کشور در ماه ژوئن علاوه بر 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش تولیدی که طبق قرارداد اوپک پلاس متعهد شده بود، به طور داوطلبانه یک میلیون بشکه نفت دیگر از تولید خود را کم کرد. در حالی که روسیه و عربستان تولید خود را طبق قرارداد کاهش تولید اوپک ‌پلاس پایین می‌آورند، آمریکا در ماه ژوئن علیرغم کاهش تولید در پاسخ به قیمت پایین نفت، همچنان بزرگترین تولید کننده نفت خام دنیا بود. اطلاعات جودی نشان می دهد آمریکا در ماه ژوئن به طور متوسط 10.879 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که بیشتر از 10 میلیون بشکه تولید شده در ماه مه است. این پایین ترین رقم تولید ماهانه آمریکا از اواخر 2017 بوده است.

آمریکا در 2018 عربستان و روسیه را پشت سر گذاشت و بزرگترین تولیدکننده نفت خام دنیا شد. سقوط قیمت نفت در اوایل سال جاری میلادی باعث شد عربستان و روسیه قرارداد جدیدی برای کاهش تولید امضا کنند و تولید نفت خود را بیشتر از قرارداد قبلی پایین بیاورند.

تولیدکنندگان نفت آمریکا هم حدود 2 میلیون بشکه از تولید خود را در پاسخ به قیمت پایین نفت کمک کردند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا تخمین می زند تولید نفت خام این کشور به طور متوسط 990 هزار بشکه در روز در سال جاری میلادی کم شود و به 11.26 میلیون بشکه در روز برسد.

علیرغم اینکه این رقم بیشتر از آن چیزی است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه گذشته پیش بینی کرده بود، ولی آمریکا همچنان بزرگترین تولید کننده نفت دنیا پس از عربستان و روسیه خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |