پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 128703 15:36 1399/10/21
روز گذشته مصرف برق به کانال 40 هزار مگاوات رسید

روز گذشته مصرف برق به کانال 40 هزار مگاوات رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روز گذشته مصرف برق به کانال 40 هزار مگاوات رسید

روز گذشته مصرف برق به کانال 40 هزار مگاوات رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، مصرف برق روز گذشته کشور در ساعت ۱۸ و ۲ دقیقه به عدد ۴۰ هزار و ۹۶۵ مگاوات رسید. مصرف برق روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۳۴ هزار و ۵۱۰ مگاوات بود، رشد ۶ هزار و ۴۵۵ مگاواتی یافت. گزارش مزبور که مورد بررسی خبرنگار ما قرار گرفت، نشان می دهد میزان مصرف برق در ساعت ۱۲ و ۹ دقیقه روز گذشته به رقم ۳۸ هزار و ۵۶۶ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال با مصرف ۳۱ هزار و ۵۱ مگاوات از رشد هفت هزار و ۵۱۵ مگاواتی برخودار شده است. همچنین در روزهای هیجدهم و نوزدهم دی ماه میزان مصرف برق با کاهش همراه شد، که روز گذشته این روند تغییر جهت داده و روندی افزایشی بخود گرفت.

روند مصرف برق در بخش صنایع نیز نشان می دهد در ساعت ۱۲ و ۹ دقیقه روز گذشته میزان مصرف پنج هزار و ۵ مگاوات بود که در ساعت ۱۸ و ۲ دقیقه کاهش یافته و به کانال چهار هزار و ۷۱ مگاواتی وارد شد.

روز گذشته میزان تولید برق از منابع تجدید پذیر به عدد سه هزار و ۲۵۱مگاوات رسید. مصرف برق این روزهای کشور در حالی به بالاترین حد زمستانه خود رسیده که براثر افزایش برودت هوا مصرف گاز نیز رکورد شکسته و همین امر گاز رسانی به نیروگاه ها را با مشکل روبرو کرده است.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران در این ارتباط گفت: کاهش یک درجه‌ای وسایل گرمایشی خانگی یا محیط کار، موجب کاهش مصرف ۶ درصدی انرژی خواهد شد. «محمدحسن متولی زاده» افزود: روزانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت مصرف برق در بخش‌های خانگی و تجاری است. متولی زاده گفت: مصرف برق بر روند مصرفی گاز تاثیر مستقیم دارد و چنانچه هموطنان ۱۰ درصد در مصرف انرژی (برق و گاز) صرفه جویی کنند، ۷۰ میلیون مترمکعب از مصرف گاز طبیعی کشور کاهش خواهد یافت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |