شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5314 13:12 1393/06/28
روحانی: عدم رابطه ما و آمریکا تا قیامت نیست

روحانی: عدم رابطه ما و آمریکا تا قیامت نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روحانی: عدم رابطه ما و آمریکا تا قیامت نیست

روحانی: عدم رابطه ما و آمریکا تا قیامت نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رييس‌جمهور تصريح کرد: هر اقدامي بدون هماهنگي با دولت و رضايت مردم آن کشور، مبارزه با تروريسم نيست و نام ديگري دارد که به آن تجاوز مي گويند.


به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در مصاحبه‌اي با شبکه تلويزيوني" ان بي سي" آمريکا، با اشاره به اينکه مبارزه با گروههاي تروريستي در منطقه بايد توسط مردم و دولت‌هاي منطقه انجام گيرد، تاکيد کرد: دوراني که قدرتهاي نظامي بزرگ براي ملت‌ها و مناطق ديگر تصميم مي‌گرفتند، به پايان رسيده و امروز بايد به افکار عمومي ملت‌ها و دولت ها احترام گذاشت.
دکتر روحاني در اين گفت و گو با تشريح مهمترين مواضع دولت و ملت ايران در خصوص مسايل منطقه اي و بين المللي از جمله تروريسم و چگونگي برخورد موثر با آن، گفت: تروريسم به هر شکل و نامي، مي تواند تهديدي براي صلح ، آرامش، زندگي انسانها و تهديد بزرگ براي توسعه باشد.
رييس جمهوري تاکيد کرد: براي مبارزه با تروريسم بايد به ريشه‌هاي مسئله پرداخت اگر در منطقه ما مشکلي وجود دارد مردم و دولت هاي منطقه خيلي بيشتر از ديگران مشکل را حس مي کنند و ريشه هاي آن را مي شناسند تا ديگراني که هزاران کيلومتر با اين منطقه فاصله دارند و تجربه ساليان دراز هم نشان داده که در مبارزه با تروريسم موفقيتي نداشته اند.
روحاني با تاکيد بر اينکه "ديگران اگر مي خواهند مسئله تروريسم حل شود بايد به فکر کمک باشند نه رهبري"، گفت: اگر بناست در اين منطقه تروريسم از بين برود لازمه اش اين است که ملتهاي منطقه در کنار دولتهاي خود بايد تصميم بگيرند و برنامه ريزي کنند و ديگران هم اگر علاقه مند بودند، مي توانند در اين راه کمک کنند .
رييس جمهور اظهار داشت: يکسال از زماني که در سازمان ملل با جهانيان حرف زدم و گوشزد کردم که معضل بزرگ، خشونت و افراطي گري است و بايد جهاني عاري از خشونت و افراطي گري داشته باشيم ،گذشته است و فکر مي کنم آنچه سال گذشته گفته شد ،امروز با وضوح بيشتري در منطقه ما و در سراسر جهان ديده مي شود.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با تاکيد بر اينکه همه جهانيان نيازمند امنيت ، آرامش، ثبات و همزيستي مسالمت آميز هستند، اظهاراميدواري کرد: رهبران و نمايندگان کشورهاي جهان که در هر سال در سازمان ملل گردهم مي آيند، بتوانند براي معضلات جهاني و از جمله امنيت و ثبات فکر جدي و عاجلي انجام دهند.
روحاني در پاسخ به سوالي درباره پديده تروريسم و خطرات آن، گفت: امروز متاسفانه در منطقه ما گروه هاي تروريستي، آرامش را از مردم گرفته و زندگي مردم را با مشکلاتي مواجه مي کنند و ميليونها نفر را از خانه هاي خود آواره کرده اند.

رييس جمهور با بيان اينکه اسلام و همه اديان بزرگ آسماني مردم را به صلح ، برادري ، دوستي و عدالت دعوت کرده اند، افزود: هر کس که در جهان ديگران را مي ترساند و به جان و مال مردم آسيب مي رساند نه تنها از اسلام فاصله زيادي دارد بلکه از همه اديان آسماني فاصله بسيار زيادي دارد آنهايي که امروز در اين منطقه جنايت مي کنند و نامي از اسلام مي برند حتما به دروغ چنين ادعايي را مطرح مي کنند. بين عمل آنها و احکام اسلامي ،هيچ گونه سازگاري وجود ندارد.
رييس جمهور گفت: در عراق و سوريه قرنها مردم مسلمان، مسيحي، يهودي و اديان و افکار ديگر با آرامش کنار يکديگر زندگي مي کردند و امروز متاسفانه با جنايات تروريست ها، راحتي و آسايش مردم سلب شده است لذا بي ترديد آنهايي که بي گناهان را با وحشي گري و بربريت از بين مي برند به هيچ عنوان با اسلام نسبتي ندارند.
روحاني در پاسخ به سوالي درباره تصاوير اعدام و گردن زدن مردم توسط داعش و اعدام تبعه آمريکايي توسط آنها با اشاره به اينکه چه کسي مي تواند کشته شدن انسان بيگناهي را تحمل کند، گفت: از نظر ما فرقي نمي کند که آن انسان بيگناه مسلمان ، مسيحي، يهودي و يا پيرو هر دين ديگري باشد و يا حتي تابعيت چه کشوري را داشته باشد.
رييس جمهور تصريح کرد: از ديدگاه معارف و فرهنگ اسلام، کشتن يک بيگناه به منزله کشتن انسانيت است و بنابر اين کشتن بيگناهان مايه شرمساري براي آنان و موجب تاسف و نگراني براي همه انسان ها است.
روحاني تصريح کرد: توحش و گردن زدن در دنياي امروز هيچ مفهوم و معنايي ندارد جز اينکه گروهي مي خواهند براي منافع ديگران يا براي منافع خود، انسانيت را زير پا بگذارند.
حجت الاسلام و المسلمين روحاني در پاسخ به سوالي درباره تحرکات اخير دولت آمريکا براي مبارزه با داعش و تروريست ها، گفت: منطقه ما و جامعه بشري ساليان دراز است که با معضلي به نام افراطي گري ،خشونت و تروريسم مواجه است و آمريکايي ها و ديگران ساليان درازي است که ادعا مي کنند مي خواهند با تروريسم مبارزه مي کنند اما سوال اين است که چرا تاکنون موفق نبوده اند؟ چرا در افغانستان و عراق از سال ???? تا امروز ناموفق بودند و چرا مشکلات و ناامني ها بيشتر شده است؟
روحاني در ادامه به راههاي مبارزه با تروريسم پرداخت و اظهار داشت: براي مبارزه با تروريسم بايد فضايي که تروريستها در آن زيست مي کنند براي آنها نا امن بشود يعني کسي آنها را به محله و به خانه راه ندهد و مردم با آنها همکاري نکنند، اين اولين قدم و شرط براي مبارزه با تروريسم است و بايد به مردمي که مورد هجمه و فشار تروريسم قرار گرفته اند، کمک شود.
رييس جمهور اضافه کرد: از ارتفاع ?? هزار پايي و ?? هزار پايي با هواپيماي با خلبان و يا بدون خلبان هدفي را درست و يا نادرست بمباران کردن، راه حل درستي براي مبارزه با تروريسم نيست . در افغانستان و پاکستان و مناطق ديگر اين بمباران ها مشکلي را نتوانست حل کند البته ممکن است جايي و در شرايطي نياز به بمباران هم باشد اما اين مسئله بايد با اجازه مردم و دولت آن کشور انجام شود بدون هماهنگي با دولت و رضايت مردم آن کشور اين کار مبارزه با تروريسم نيست و نام ديگري دارد که به آن تجاوز مي گويند.

حجت الاسلام و المسلمين روحاني در پاسخ به سوالي درباره تاثير حملات هوايي آمريکا عليه داعش در عراق، گفت: همه مي دانند که در عراق چه قدرتي بود که نگذاشت داعش به بغداد يا سامرا برسد و چه قدرتي بود که فرسنگها مانده به بغداد جلوي آنها را سد کرد. زماني مردم عراق داعش را از بغداد دور کردند که آمريکا مي گفت من در مسئله عراق مداخله اي نخواهم کرد و حتي تصميمي هم به بمباران هوايي نداشت .



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |