جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 11076 16:19 1393/12/19
روحانی:  افزایش سطح مبادلات تجاری با ترکمنستان را دنبال می کنیم

روحانی: افزایش سطح مبادلات تجاری با ترکمنستان را دنبال می کنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روحانی:  افزایش سطح مبادلات تجاری با ترکمنستان را دنبال می کنیم

روحانی: افزایش سطح مبادلات تجاری با ترکمنستان را دنبال می کنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس جمهوری گفت: در سفر به ترکمنستان افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور دنبال می شود تا در جایگاه مطلوبی قرار گیرد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه پیش از سفر به ترکمنستان، در جمع خبرنگاران افزود: در سیاست خارجی، اولویت ما روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان است؛ در طول یکسال و نیم گذشته ما سه نوبت با رییس جمهوری ترکمنستان دیدار و گفت و گو داشتیم؛ تهران، دوشنبه و گرگان.

رییس جمهوری ادامه داد: این سفر در واقع پاسخی به دیدار در تهران و دعوت ایشان است.

روحانی اضافه کرد: برای ما روابط با کشورهای آسیای میانه به خصوص کشورهایی که در همسایگی ما قرار دارند، اهمیت ویژه دارد.

رییس جمهوری افزود: از لحاظ ارتباطی بین ایران و ترکمنستان در چهار محور مختلف، اتصال جاده ای و راه آهن داریم که ما در نظر داریم در زمینه حمل و نقل، سطح ارتباطاتمان را توسعه دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: برای توسعه کشورهای منطقه، ترانزیت اهمیت ویژه ای دارد و در این سفر بحث های مختلفی از جمله افزایش سطح مبادلات تجاری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که در سفر به ترکمنستان اسناد و تفاهمنامه های همکاری متعددی به امضا خواهد رسید، گفت: ما از لحاظ خدمات فنی مهندسی در شرایط مناسبی قرار داریم و شرکت ها و کارشناسانی قوی داریم که در زمینه ساخت پتروشیمی، نیروگاه، سد، راه و پل دارای تخصص بالایی هستند.

رییس جمهوری با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران از کشور ترکمنستان گاز وارد می کند، اظهار داشت: خرید گاز از این کشور ارا ادامه می دهیم. ایران و ترکمنستان تبادل برق نیز دارند و در این سفر قصد داریم صادرات کالا و خدمات را به کشور ترکمنستان افزایش دهیم و روابطمان را در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی گسترش دهیم.

روحانی افزود: ترکمنستان در حاشیه دریای خزر است که در این ارتباط هم گفت و گوهایی خواهیم داشت و علاوه بر آن این کشور عضو اکو و کشورهای اسلامی نیز هست.

رییس جمهوری تاکید کرد: در زمینه مسایل بین الملل، معضل اصلی کشورهای منطقه ما تروریسم است که در این زمینه نیز گفت و گوهایی با مقامات ترکمنستان خواهیم داشت.

روحانی یادآور شد: علاوه بر ملاقات های سیاسی، ملاقاتی نیز با تجار ترتیب داده شده است که این نوع ملاقات ها را در سفرها دنبال کرده ایم و امیدواریم که این سفر در توسعه روابط دو کشور دوست و برادر موثر باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |