سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 2714 14:20 1393/04/02
روحاني: آماده ايم از آبروي خود براي ساختن کشور استفاده کنيم

روحاني: آماده ايم از آبروي خود براي ساختن کشور استفاده کنيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روحاني: آماده ايم از آبروي خود براي ساختن کشور استفاده کنيم

روحاني: آماده ايم از آبروي خود براي ساختن کشور استفاده کنيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کارها و برنامه هاي خوبي در دولت تدبير و اميد در خصوص نجات درياچه اروميه انجام شده است


که ان شاء الله به زودي به نتيجه خواهند رسيد.
رييس جمهور روز دوشنبه در جمع نمايندگان استان آذربايجان غربي با اشاره به ظرفيت ها و استعدادهاي فراوان اين استان، بر تقويت بخش خصوصي و تعاوني ها و مشارکت و سرمايه گذاري اين بخش در پروژه هاي توسعه اي کشور تأکيد کرد.
به گزارش ايلنا، حسن روحاني فرا رسيدن ماه مبارک رمضان را پيشاپيش به رهبري، ملت ايران، مسئولان نظام و تمام مسلمان جهان تبريک گفت و ابراز اميدواري کرد: با وحدت و همدلي از اين ماه پرفيض و برکت در جهت منافع و مصالح مردم ايران و تمام مسلمين جهان استفاده کنيم.
رييس جمهور با اشاره به سفر اخير خود به ترکيه، استان آذربايجان غربي را حلقه ارتباطي ريلي و جاده اي به کشورهاي ترکيه و عراق دانست و گفت: نگاه ايران، ترکيه و عراق، نگاه توسعه اي در ارتباطات سياسي و همکاري هاي اقتصادي است که بايد از اين ظرفيت به خوبي استفاده شود.
روحاني تأکيد کرد: نبايد در اجراي پروژه هاي عمراني و توسعه اي استان هاي کشور، به فروش نفت و درآمدهاي حاصل از آن اتکا کنيم، چرا که فروش نفت تحت تأثير تحريم بسيار کاهش يافته و اگر دولت تدبير و اميد در جهت کاهش و رفع اين تحريم ها قدم برنمي داشت درآمدهاي حاصل از فروش نفت و فرآورده هاي نفتي بسيار کمتر بود.
رييس جمهور با بيان اين مطلب که دولت تدبير و اميد، کشور را با تورم بيش از 43 درصد و رشد منفي حدود 7 درصد تحويل گرفت، تصريح کرد: ما نياز به يک تحول و بازنگري در نوع نگرش مان داريم و حرف اين جناح و يا آن حزب مطرح نيست بلکه بايد با وحدت و دست در دست يکديگر کشور را ساخت و اين دولت معتقد و مصمم است که با برنامه و تلاش و همدلي، از مشکلات موجود گذر کند.
روحاني با گلايه از برخي انتقادات ناصواب و جناحي گفت: شعار دادن را همه بلدند ولي بنده و همکارانم در دولت تدبير و اميد آماده ايم که از حيثيت و آبروي خود براي ساختن و آباداني کشور استفاده کنيم و در اين راه قطعاً از توصيه هاي علما، بزرگان و رهبري نظام استفاده خواهيم کرد.
رييس جمهور با تأکيد بر مذاکرات سخت تيم مذاکره کننده جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته اي با 1+5 از جمله آمريکا اظهار داشت: رهبري معظم، مردم و اکثريت مجلس از تلاش و کار مذاکره کنندگان حمايت کرده اند و قطعاً با کاهش فشارها و تحريم، شرايط متحول خواهد شد.
رييس شوراي عالي امنيت ملي مهم ترين عامل مشکلات کشورهاي منطقه به ويژه عراق و سوريه را عدم وحدت دانست و گفت: اگر ما ملت واحد و متحدي باشيم و از نگاه قوميتي و اقليتي پرهيز نماييم مي توانيم با خطرات و تهديدهاي اطرافمان مقابله کنيم.
رييس جمهور دعواي دولت و مجلس را به نفع کسي ندانست ولي اختلاف نظر را لازمه دمکراسي و جمهوريت نظام خواند و گفت: بايد به سياست هايي که رهبري به ما اعلام مي کند توجه و عمل کنيم در غير اين صورت عبور از مشکلات و رشد و توسعه کشور امکان پذير نخواهد بود.
رييس شوراي عالي محيط زيست در ادامه خشک شدن تدريجي درياچه اروميه را از مهمترين مشکلات زيست محيطي کشور که مي تواند آثار تخريبي براي چند استان کشور به همراه داشته باشد اعلام کرد و اظهار داشت: کارها و برنامه هاي خوبي در دولت تدبير و اميد در اين خصوص انجام شده است که ان شاء الله به زودي به نتيجه خواهند رسيد.
رييس جمهور توجه به مشکل آبهاي مرزي و آب شرب استان آذربايجان غربي، راه هاي ارتباطي و اشتغال زايي را از جمله برنامه ها اين دولت دانست که با تلاش نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي حل خواهند شد.
نمايندگان استان آذربايجان غربي در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار ضمن ارايه گزارشي از وضعيت و مشکلات موجود در حوزه انتخابيه حوزه بر استفاده از ظرفيت ها و استعدادهاي فراوان تجاري، کشاورزي، گردشگري و صنعت و معدن در استان براي توسعه و رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري تأکيد کردند.
نمايندگان حاضر، ضمن تأکيد بر حمايت مردم آذربايجان غربي از روحاني در انتخابات رياست جمهوري و آراء زيادي که در اين استان به نفع وي در صندوق ها ريخته شد، حمايت کامل خود از دولت تدبير و اميد را اعلام کردند.
نمايندگان استان آذربايجان غربي همچنين مهم ترين دغدغه خود و مردم استان را احياء مجدد درياچه اروميه اعلام کردند و خواستار توجه دولت به اين مهم شدند.
توجه و توسعه بازارچه هاي مرزي و مناطق آزاد تجاري استان، استفاده از ظرفيت هاي بازرگاني با توجه به هم مرزي با سه کشور و ظرفيت هاي گردشگري و کشاورزي و رفع موانعي نظير بيکاري، راه هاي ارتباطي نامناسب، جلوگيري از انتقال آب و تغيير نگاه قوميتي را از ديگر خواسته ها و دغدغه هاي مردم حوزه انتخابيه خود برشمردند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |