جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 155034 12:14 1400/06/31
روال مصرف برق در بخش صنعت عادی شد

روال مصرف برق در بخش صنعت عادی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روال مصرف برق در بخش صنعت عادی شد

روال مصرف برق در بخش صنعت عادی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، همزمان با افزایش دمای هوا از ابتدای امسال و نیز اوج گیری استخراج غیرمجاز رمزارز در کشورمان، روند مصرف برق صعودی شد.

هرچه به روزهای گرمتر سال نزدیک تر می شدیم مصرف برق هم از شدت بیشتری برخودار می شد و به روزهایی رسید که خاموشی هایی را ناگزیر ساخت.

براین اساس متولیان صنعت برق با هدف تامین برق مشترکان خانگی در یک هماهنگی با صنعت، اقدام به اعمال محدودیت مصرف برق در این بخش کردند و میزان مصرف آنها به شدت تحت تاثیر این محدودیت ها قرار گرفت.

همزمان با کاهش محسوس دمای هوا در روزهای شهریورماه و افزایش برخورد با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز "مصطفی رجبی مشهدی " سخنگوی صنعت برق از طرح کاهش محدودیت ها برای بخش صنعت خبر داد.

وی گفت: با کاهش مصرف در بخش خانگی صنایع می توانند مصرف عادی خود را از اول مهر دنبال کنند.

در روزهای اخیر و با کاهش مصرف بخش خانگی، بخش صنعت کمی مصرف خود را افزایش داد.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد: بخش صنعت روزگذشته و درساعت ۱۴ و ۱۲ دقیقه میزان مصرف برق خود را به ۵هزار و ۱۱۳ مگاوات رساند.

این درحالی است که میزان مصرف در بخش خانگی و سایر در همان ساعت به عدد ۵۲ هزار و ۷۸۹ مگاوات کاهش یافته است.

گرچه میزان مصرف برق بخش خانگی و سایر روزگذشته کاهشی شده اما در مقایسه با مدت مشابه پارسال که میزان مصرف ۴۹ هزار و ۹۴۰ مگاوات بوده، رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

بخش صنعت در ساعت ۲۰ و ۲۹ دقیقه روز گذشته، اندکی مصرف خود را کاهش داده و به عدد ۵ هزار و ۲۲ مگاوات رساند.

به گزارش ایرنا، پیش تر مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفته بود: با کاهش مصرف برق که هم اکنون در کشور رخ داده، به تدریج از حجم و تعداد برنامه‌های زمانبندی شده و اقدام‌های مدیریت بار کاسته می‌شود.

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: البته تفاهم نامه‌های مربوط به مدیریت مصرف صنایع تا پایان شهریور ادامه دارد اما این تفاهم نامه‌ها با توجه به شرایط فعلی به طور حتم اجرا نمی‌شود، به طوری که هم اکنون هیچ گونه محدودیتی برای تامین برق صنایع وجود ندارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |