سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 12749 13:41 1394/02/28
رهبر معظم انقلاب:  دشمن با بهانه‌هایی نظیر «مذهب» و «قومیت» اختلاف‌افکنی می‌کند

رهبر معظم انقلاب: دشمن با بهانه‌هایی نظیر «مذهب» و «قومیت» اختلاف‌افکنی می‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رهبر معظم انقلاب:  دشمن با بهانه‌هایی نظیر «مذهب» و «قومیت» اختلاف‌افکنی می‌کند

رهبر معظم انقلاب: دشمن با بهانه‌هایی نظیر «مذهب» و «قومیت» اختلاف‌افکنی می‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد که در تاریخ ۱۳۹۴/۲/۱۴برگزار شده بود، صبح روز دوشنبه در این کنگره در شهر سنندج منتشر شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با تقدیر از گرامیداشت یاد شهیدان پیشمرگان مسلمان کُرد، به فداکاری و از جان گذشتگی این جوانان مؤمن و با اخلاص اشاره کردند و گفتند: پیشمرگان مسلمان کرد با حضور در میدان، هم جان خود را به خطر می‌انداختند و هم گروهکهای ضد انقلاب آرامش خانواده‌های آنها را تهدید می‌کردند، اما این جوانان شجاع، حقاً و انصافاً امتحان بسیار خوبی دادند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به ناکام ماندن سیاست دشمن در استفاده از عناصر «قومیت» و «مذهب» برای نا امن کردن منطقه کردستان و تبدیل این منطقه به نقطه‌ی آسیب‌زننده به انقلاب افزودند: در سالهای اول انقلاب، ضد انقلاب همه توان خود را به‌کار گرفت تا این منطقه را ناامن کند اما همت و دل مردم و علمای کُرد همراه با انقلاب بود، و آنها حتی برخی از علمای کُرد را به شهادت رساندند، که در آخرین مورد چند سال قبل، شخصیت خالص و پاکی همچون مرحوم شیخ الاسلام را شهید کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به این واقعیت که «دشمن آرام نمی‌نشیند و تا جایی که بتواند با استفاده از ابزارهای فراوان امنیتی، تبلیغاتی و مالی که در اختیار دارد، دشمنی خواهد کرد» خاطرنشان کردند: البته در ایران دشمن از تحریکات قومیتی در مورد کُردها نمی‌تواند استفاده کند، اما یکی به‌دنبال برانگیختن آتش تعصبات مذهبی و اختلاف شیعه و سنی علیه یکدیگر هستند و عده‌ای نیز از روی غفلت بازیچه و اسیر این نقشه‌ها می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب با تأکید بر ضرورت هوشیاری عناصر دلسوز و علاقمند در مقابل این توطئه، افزودند: هم آن کسی که در کِسوَت طرفداری از تسنن بنا به دشمنی و حمله کردن به شیعه می‌کند، در واقع علاقه‌ای به تسنن و اسلام ندارد و هم آن کسی که در شیعه محرّک آتش تعصب بر ضد اهل تسنن است، هیچ گونه انگیزه دینی ندارد.

ایشان با اشاره به تجربه زیاد انگلیس در اختلاف‌افکنی مذهبی میان شیعه و سنی و بهره‌برداری از آن، به یک واقعه جاری یعنی طرح کنگره آمریکا در پوشش حمایت از اهل سنت عراق اشاره و این سوال را مطرح کردند: آیا آنها واقعاً علاقه‌ای به اهل سنت دارند؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: آنها ضد هر چیزی هستند که نشانی از اسلام دارد و برایشان نیز فرقی میان شیعه و سنی وجود ندارد، و مسائلی نظیر مذهب و قومیت برای آنها بهانه ای برای اختلاف‌اندازی است.

رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه باید این بهانه‌ها را از دست دشمن گرفت، گفتند: انجام کارهای فرهنگی نظیر همین گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد و همچنین توجه به مسائل مربوط به جوانان ضروری است



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |