جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 8552 15:42 1393/10/13
رقابت لامپ های مدادی با انرژی های نو!

رقابت لامپ های مدادی با انرژی های نو!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رقابت لامپ های مدادی با انرژی های نو!

رقابت لامپ های مدادی با انرژی های نو!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

انتقاد مدیرعامل توانیر از بی توجهی به اهمیت پنل های خورشیدی

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی های نو و نصب پنل های خورشیدی در جایی قابل تحسین است که درکنار آن لامپهای مدادی جمع آوری و برق‌گیری‌های غیرمجاز ریشه کن شوند.

همایون حائری در گفت و گو با ایسنا، گفت: با هر شرکتی که درخصوص این معضل اجتماعی کوتاهی کند، برخورد خواهد شد.

وی با انتقاد از نصب پنل‌های خورشیدی با هزینه های هنگفت در کنار بی توجهی به مصرف لامپ های مدادی در منطقه اظهار کرد: متاسفانه دربعضی از استان ها با مبالغ هنگفتی مبادرت به نصب پنل های خورشیدی می شود و این درحالی است که استفاده از لامپهای مدادی یک کیلوواتی هنوز در برخی از فروشگاه های کشور رایج است.

هشدار درمورد مشکلات تابستان 94

مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر لزوم گسترش انرژی های نو در ایران و با اشاره به مشکلات نقدینگی در صنعت برق و رشد سالیانه مصرف درکشور تاکید کرد: متاسفانه میزان تولید و مصرف انرژی درکشور برابر شده است و این زنگ خطری است که می تواند سبب بروز مشکلاتی درتابستان سال آینده شود.

حائری با درخواست از مدیران برای داشتن همت و تسریع درانجام پروژه ها و ایجاد راهکارهای مناسب در راستای عبور از پیک سال آینده، گفت: نصب پنل های خورشیدی درمجموع کار پسندیده و خوبی است اما باید در راستای آن برق های غیرمجاز جمع آوری شوند و دیگر شاهد به کارگیری لامپ های مدادی نباشیم.

هنوز در بسیاری از بخش های تجاری از لامپ های پرمصرف و مدادی استفاده می شود که به شدت مصرف انرژی را بالا می برند در نتیجه برای جبران افزایش مصرف گاه با برق گیری های غیرمجاز مواجه می شویم. در راستای مقابله با این امر که انتظار می رود با وجود تنوع تولید لامپ دیگر شاهد استفاده از لامپ های مدادی نباشیم، توانیر حتی اقدام به توزیع لامپ کم مصرف رایگان به بخش های تجاری کرده است اما با وجود مشکلات نقدینگی صنعت برق تا چه حد می توان لامپ کم مصرف رایگان توزیع کند و با چه راهکاری می توان جلوی لامپ های مدادی را گرفت؟

در کشور ما برنامه های توسعه ای به میزان افق دید مدیران یافت می شود اما آنچه همواره این طرح ها را باچالش مواجه کرده عدم نظارت دقیق و درست و عدم همکاری مسوولانه ارگان ها با یکدیگر است. درحال حاضر با وجود تصویب قانون مبنی بر منع تولید لامپ های پر مصرف چرا همچنان لامپ های رشته ای 100 وات در فروشگاه ها به وفور یافت می شود و نبض بازار در بسیاری موارد با لامپ های مدادی می تپد؟



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |