پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 142964 08:44 1400/03/08
رقابت تولیدکنندگان با قاچاقچیان لوازم خانگی

رقابت تولیدکنندگان با قاچاقچیان لوازم خانگی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رقابت تولیدکنندگان با قاچاقچیان لوازم خانگی

رقابت تولیدکنندگان با قاچاقچیان لوازم خانگی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، سیدعلیرضا موسوی مجد با اشاره به قاچاق لوازم خانگی از جمله تلویزیون از مرزهای غربی و جنوبی کشور، گفت: قاچاقچیان مقداری از پول را از مشتری دریافت می‌کنند، سپس کالا را از بانه وارد می‌کنند و در منزل مشتری، هزینه را با کارت خوان سیار دریافت می‌کنند. بنابراین در حال حاضر بیش‌تر از کالاهای قاچاق در مغازه‌ها با فروشگاه اینترنتی مواجه هستیم که حتی دستگاه پز و کارت بانکی مشخص و قابل رهگیری هستند و می‌توان با آن ها برخورد کرد. 

فریب تبلیغات را نخورید!

رئیس انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر با بیان اینکه برخی از مردم ترجیح می‌دهند به جای برند داخلی، کالای سامسونگ قاچاق بخرند، تصریح کرد: همین مشتریان زمانی که کالا ایراد پیدا می‌کند دچار مشکل می‌شوند، چرا که محصولات قاچاق گارانتی ندارند. بنابراین با شرایطی مواجه هستیم که ارز از کشور خارج می‌شود، اما خدمات پس از فروش در اختیار مردم نیست و ما هم حداقل روزانه با پنج مورد شکایتی مواجه هستیم که نمی‌توانیم کاری برای آنها انجام دهیم. بنابراین به مردم هشدار می‌دهیم که فریب تبلیغات را نخورند. 

به گفته وی در حال حاضر همه تلویزیون‌های سامسونگ، ال جی، سونی و سایر برند های خارجی موجود در بازار قاچاق هستند و پشت آن‌ها نیز نوشته شده در چه کشورهایی ساخته شدند. 

موسوی با بیان اینکه قاچاق تلویزیون به دلیل آسان بودن از سایر کالاهای لوازم خانگی بیشتر است، در پاسخ به سوالی درباره برآورد از حجم کالای قاچاق موجود در بازار گفت: آمار خیلی زیاد است و بهتر است من این رقم را نگویم! در حال حاضر در خیابان جمهوری تعداد زیادی تلویزیون قاچاق وجود دارد. وضعیت برای تولید کنندگان داخلی عذاب‌آور است، چرا که با در نظر گرفتن مالیات‌ها و هزینه‌های مختلف، شرایط حداقل ۲۵ درصد به نفع قاچاقچی است. 

هنوز تصمیمی برای بازگشت برندهای خارجی گرفته نشده

رئیس انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر در پایان درباره بازگشت شرکت‌های سامسونگ و ال جی به ایران، گفت: هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است و ما هم تابع سیاست‌های صنعتی کشور، مصلحت نظام و نفع مردم هستیم و در حال حاضر تولید در حال انجام است. اما باید به این نکته توجه شود که محصولات این شرکت‌ها در ایران مونتاژ نمی‌شد بلکه ماشین‌آلات مستقر شده بود و ساخت قطعات نیز انجام می‌شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |