پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3855 12:39 1393/05/05
رفع ابهام از صنایع موجود در بورس

رفع ابهام از صنایع موجود در بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رفع ابهام از صنایع موجود در بورس

رفع ابهام از صنایع موجود در بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : معاون نظارت بر ناشران شرکت بورس با تاکید بر اینکه ارائه صورت‌های مالی، برگزاری مجامع و گزارش عملکرد شرکت‌ها موجب شده تا سهامداران با تامل و اطلاعات بهتری تصمیم‌گیری کنند، گفت: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد

امیر‌حمزه مالمیر با اشاره به اینکه صورت‌های مالی و مجامع اکثر شرکت‌ها برگزار شده است، اظهار داشت: در این بین مجامع شرکت‌های پالایشی با توجه به برخی ابهامات برگزار نشده که امیدواریم، با تکمیل صورت‌ مالی مجامع این شرکت‌ها نیز برگزار شود.
وی ادامه داد: در سال 92 ابهامات به وجود آمده در حال برطرف شده است و میزان شفافیت و اطلاعات افزایش یافته است و با توجه به ارائه عملکرد واقعی شرکت‌ها سهامداران با تامل و اطلاعات بهتری تصمیم‌گیری می‌کنند و امیدواریم این روند تداوم داشته و وضعیت بهبود پیدا کند.
معاون نظارت بر ناشران شرکت بورس با تاکید بر اینکه در شرایط منجر به ثبات به سر می‌بریم، گفت: اگر شرایط باثبات داشته باشیم، برای کلیت بازار مفید و موثر خواهد بود و با آمدن صورت‌های مالی شرکت‌ها و همچنین برطرف شدن ابهامات وضعیت شفاف‌تر شده است.
وی معتقد است که در بسیاری از صنایع ابهامات به حداقل رسیده است، به طوری که در گروه شرکت‌های پالایشی برخی شرکت‌ها اقدام به ارائه صورت‌های مالی کرده‌اند و سایر پالایشگاه‌ها نیز با ارائه صورت‌های مالی مجامع خود را برگزار خواهند کرد.
مالمیر درباره میزان نظارت بر شرکت‌ها و جلوگیری از تخلف به واسطه استفاده نامشروع از اطلاعات نهانی گفت: در حوزه نظارت سازمان بورس انجام وظیفه می‌کند و اکنون نیز این اقدامات تداوم دارد.
وی با اشاره به اینکه نظارت بر شرکت‌ها عملا کار دشواری است، گفت: اینکه شرکت‌ها می‌‌توانستند اطلاعاتی که تاثیر زیادی بر قیمت سهم داشته زودتر ارائه کنند، مورد بررسی قرار می‌‌گیرد و در برخی موارد از مجاری قضایی و حقوقی پیگیری می‌شود، بنابراین این شرکت‌ها به هیچ عنوان حق انتقال اطلاعات مهم به غیر را ندارند.
مالمیر درباره میزان برآوردن انتظارات فعالان بازار توسط اطلاعات مالی ارائه شده از سوی شرکت‌ها گفت: ممکن است برخی انتظارات متفاوتی داشته باشند و انتظارات متفاوت موجب شده تا قیمت‌ها در نوسان باشد، اما با توجه به شرایط اقتصادی و متعاقب آن انتظارات تعدیل شده سهامداران، می‌توان گفت عملکرد واقعی 12 ماهه با میزان انتظارات بسیار به هم نزدیک یا یکسان است.
به گزارش فارس ، معاون نظارت بر ناشران شرکت بورس تاکید کرد: با توجه به این وضعیت بازار به ثبات رسیده و امیدواریم این ثبات تداوم داشته باشد



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |