شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11205 17:08 1393/12/24
رشد 22 درصدی پروازهای خارجی در عید امسال

رشد 22 درصدی پروازهای خارجی در عید امسال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد 22 درصدی پروازهای خارجی در عید امسال

رشد 22 درصدی پروازهای خارجی در عید امسال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

با اشاره به صدور 2350 مجوز پرواز فوق العاده در نوروز 94 عنوان شد:

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ایام تعطیلات نوروزی مجوز دو هزار و 350 پرواز فوق العاده برای شرکت های هوایی صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 65 درصد افزایش نشان می دهد. علیرضا جهانگیریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در این ایام 1900 پرواز بین المللی برای شرکت های هوایی در نظر گرفته شده که در مقایسه با ایام تعطیلات نوروز سال گذشته 22 درصد مجوز این شرکت ها در مسیرهای بین المللی رشد یافته است.معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سال گذشته دو میلیون و 800 هزار نفر با ناوگان حمل و نقل هوایی کشور در مسیرهای بین المللی و داخلی جابه جا شده اند و پیش بینی می شود با رشد هفت تا ده درصدی، میزان مسافران حمل و نقل هوایی کشور به بیش از سی میلیون نفر افزایش یابد.

وی در خصوص پروازهای چارتری نیز گفت: انجام پروازهای چارتری در بخش حمل و نقل هوایی یک مساله اجتناب ناپذیر است زیرا مردم همواره به دنبال انجام سفر با تورهای هوایی هستند.جهانگیریان افزود: طبق آیین نامه تاسیس شرکت های هوایی که به ایرلاین ها ابلاغ شده آنها می توانند ده تا 15 درصد بلیت های خود را به صورت چارتری عرضه کنند اما میزان فروش چارتری بعضی از شرکت های هوایی نظیر ایران ایر و ماهان کمتر از ده درصد است.وی در خصوص پرواز هواپیماهای آنتونوف 140 نیز گفت: این هواپیما مجوز پرواز ندارد و هرگونه پرواز این هواپیما ممنوع شده است.معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی 11 ماهه نخست سال جاری در مجموع 17 میلیون مسافر در مسیرهای داخلی و 10 میلیون مسافر در مسیرهای بین المللی جابه جا شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد در مسیرهای داخلی و 21 درصد در مسیرهای بین المللی رشد نشان می دهد.

جهانگیریان افزود: در سال جاری چند شرکت هوایی از کشورهای آلمان، اتریش و ایتالیا پروازهای خود را به ایران برقرار کردند و طی موافقت نامه ای که با کشور پرتغال به امضا رسیده، بزودی پروازهای هوایی بین ایران و پرتغال نیز برقرار خواهد شد. وی با بیان آنکه شرکت های حمل و نقل هوایی از 20 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه سال 94 تمام پروازهای خود را برای تعطیلات نوروزی برنامه ریزی کرده اند، اظهار داشت: پروازهای برنامه ای این شرکت ها در این مدت در مقایسه با سال گذشته از 4 درصد رشد در مسیرهای داخلی و 7 درصد در مسیرهای بین المللی برخوردار شده اند. رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته در مجموع 3 هزار و 79 پرواز برنامه ای و فوق العاده برای شرکت های هوایی در نظر گرفته شد اما امسال مجموع پروازهای یادشده تاکنون به 2 هزار و 833 پرواز رسیده که در ایام تعطیلات نوروز پروازهای هوایی برنامه ای و فوق العاده در مجموع 6 تا 7 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به میزان تاخیرهای پروازهای شرکت هوایی، گفت: طبق گزارش وزارت حمل ونقل امریکا که مهد صنعت هوانوردی جهان است طی سالهای 2005 تا 2014 در مجموع 21.3 درصد پروازهای این کشور با تاخیر انجام شده در حالی که در ایران این رقم بین 30 تا 35 درصد است. جهانگیریان افزود: بیشترین تاخیر پروازهای هوایی در ایران ناشی از نقص فنی و یا بدی آب و هوا بوده زیرا در این شرایط که یک هواپیمای ایرباس 320 بیش از 6 میلیون قطعه دارد تامین قطعات آن با مشکلاتی همراه است که این امر نیز سبب افزایش تاخیرهای پروازی می شود. وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که 20 درصد پروازهای هوایی در ایران ناشی از بدی آب و هوا و 60 درصد تاخیرها منشا فنی دارد و نمی توان به این دلایل شرکت های هوایی را تحت فشار قرار داد. معاون وزیر راه وشهرسازی در پایان یادآور شد: با این حال طبق هماهنگی های صورت گرفته با شرکت های هوایی مقرر شده که مردم در ایام تعطیلات نوروزی از خدمات مطلوب هوایی بهره مند شوند و بررسی های نشان می دهد که در روزهای اخیر مشکلات مربوط به تاخیرهای پروازی به کمترین میزان رسیده است



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |