جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 166356 12:42 1400/09/30
رشد ۶۸ درصدی اعتبارات تملک و دارایی های سرمایه ای ملی وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۱

رشد ۶۸ درصدی اعتبارات تملک و دارایی های سرمایه ای ملی وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۱

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد ۶۸ درصدی اعتبارات تملک و دارایی های سرمایه ای ملی وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۱

رشد ۶۸ درصدی اعتبارات تملک و دارایی های سرمایه ای ملی وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۱

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارتخانه با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ملی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه در لایحه بودجه سال آینده در قالب ۵ فصل، ۲۱ برنامه و ۷۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۷۴۴۰.۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

حسن قاسمی، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ملی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه را در قانون بودجه سال گذشته ۴۴۲۸.۹ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی به افزایش اعتبار ردیف متفرقه تملک دارایی های سرمایه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ این وزارتخانه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ردیف های متفرقه جداول ۱-۷ و ۹ برابر با ۲۱۰۵۹.۸ میلیارد تومان و درآمد اختصاصی لایحه بودجه سال آینده معادل ۲۲۱۵.۵ میلیارد تومان و در مجموع برابر با ۳۰۷۱۶.۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است که نسبت به اعتبار مشابه در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۳۹.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

قاسمی در همین حال افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات ردیف متفرقه اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و نوین، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری به طرح های متناظر مندرج در پیوست شماره یک اضافه شده است و با توجه به بالا بودن تخصیص های مندرج در پیوست شماره یک نسبت به طرح های ردیف متفرقه، منابع مناسب تری به طرح های فوق اختصاص خواهد یافت.

وی، اعتبار طرح استقرار سامانه های اطلاعات تولید، عرضه و فرآوری، هوشمندسازی و ترویج کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در قالب اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای را معادل ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی افزود: اعتبارات طرح فوق در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به اعتبار ۵۷ میلیارد تومان قانون بودجه سال گذشته ۱۶۳.۲ درصد افزایش داشته است.

وی درباره اعتبار ردیف احیا و بازسازی عرصه منابع طبیعی موضوع ماده (۱۷) قانون اصلاح قانون معادن مربوط به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز گفت: اعتبارات این ردیف در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رشد ۳۶۱.۵ درصد در مقایسه با اعتبارات قانون بودجه ۱۴۰۰، مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت پیشنهاد شده است.

قاسمی اضافه کرد: از مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار فوق، مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان آن اعتبار هزینه ای و ۴۲۰ میلیارد تومان تملکی است.

وی با بیان این که اعتبارات سازمان امور اراضی - اعتبارات موضوع ماده (۵۴) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور - در لایحه بودجه سال آینده ۲۱۵ درصد افزایش یافته است، اذعان داشت: اعتبار پیش بینی شده برای این سازمان ۲۳.۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۸.۵ میلیارد تومان آن اعتبار هزینه ای و ۱۵.۳ میلیارد تومان تملکی می باشد.

قاسمی ادامه داد: دولت برای سیاستگذاری، تحقیق، پژوهش و فعالیت های اصلاح نژاد مرغ لاین نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۳۰۸ میلیارد تومان پیش بینی کرده که ۲۰ میلیارد تومان جزو اعتبارات هزینه ای و ۲۸۸ میلیارد تومان تملکی است.

وی افزود: این مبلغ نسبت به رقم ۱۶۳.۴ میلیارد تومان در قانون بودجه سال گذشته افزایش ۸۸.۵ درصدی نشان می دهد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تاثیر آن بر شبکه های برق در لایحه بودجه سال آینده ۳۱۶.۳ میلیارد تومان از محل ردیف های متفرقه (۸۳-۵۵۰۰۰۰) پیش بینی شده که سهم وزارت جهاد کشاورزی از این رقم توسط ستاد مقابله با گرد و غبار تعیین می شود.

وی توضیح داد: با احتساب سهم ۵۶.۷ درصدی وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰ از طرح مذکور، اعتبار این طرح برای سال ۱۴۰۱ معادل ۱۷۹.۳ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.

قاسمی، سهم وزارت جهاد کشاورزی از این طرح در سال ۱۴۰۰ را ۱۹۹.۴ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح های آبرسانی عشایر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: دولت از محل ردیف های متفرقه (۸۵-۵۵۰۰۰۰) مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای این طرح ها در نظر گرفته که نسبت به اعتبار اختصاص یافته از محل فوق به سازمان امور عشایر ایران در سال گذشته با ۶ درصد رشد از ۳۷۷.۵ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

قاسمی درباره اعتبار برنامه پایش و کنترل بیماری های دام، طیور و آبزیان، بهداشت و سلامت نهاده ها و فرآورده های آنها چنین گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ معادل ۸۶.۲ میلیارد تومان برای این امر لحاظ شده که افزایش ۸۳.۵ درصدی را در مقایسه با رقم ۴۷ میلیارد تومان در قانون بودجه سال قبل نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار طرح مطالعه و طراحی و اجرای زیرساخت شهرک های کشاورزی معادل ۲۵۶.۹ میلیارد تومان می باشد که نسبت به اعتبار قانون بودجه سال گذشته معادل ۳۹۴.۲ درصد رشد داشته است. مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: برای بهسازی آب بندها و سردهنه های کشاورزی در استان های گیلان، مازندران و گلستان با اختصاص به واحدهای تابعه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در لایحه بودجه سال آینده مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان لحاظ شده که در مقایسه با اعتبار سال ۱۴۰۰ تغییری نشان نمی دهد. تعداد مشاهده خبر۶ بار



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |