جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 13605 14:07 1394/04/05
رشد ۲۸درصدی تولید خودرو ایران در سال جاری

رشد ۲۸درصدی تولید خودرو ایران در سال جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد ۲۸درصدی تولید خودرو ایران در سال جاری

رشد ۲۸درصدی تولید خودرو ایران در سال جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بیزینس مانیتور پیش‌بینی کرد

بیزینس مانیتور با پیش بینی به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تا ۱۰تیر در مورد صنعت خودروی ایران نوشت: طی سال ۲۰۱۵شاهد افزایش ۲۸درصدی تولید خودرو در ایران خواهیم بود.

بیزینس مانیتور طی گزارشی نوشت: پیش بینی ما از نتیجه مذاکرات هسته ای این است که طرف های مذاکره کننده تا 30 ژوئن به توافق جامع دست خواهند یافت و این عاملی بسیار مثبت برای ترمیم و توسعه صنعت خودروسازی ایران در آینده است.

دسترسی به قطعات تولیدی شرکت های خارجی بدان معناست که شاهد افزایش 28 درصدی مجموع تعداد تولید خود در ایران در سال 2015 خواهیم بود که ناشی از افزایش 30 درصدی تولید خودروهای مسافری خواهد بود. تولید ایران هم اکنون یک میلیون و 394 هزار دستگاه است که این رقم همچنان کمتر از تولید یک میلیون و 648 هزار دستگاه خودروی سال 2011 است.

این گزارش افزود: ما انتظار داریم که تولید خودرو تا پایان سال 2019 به بیش از 2 میلیون دستگاه برسد.

بر اساس این گزارش پروژه های جدید در صنعت مونتاژ داخل به اضافه آزادی صادرات خودروهای کاملا ساخته شده به ایران بدان معناست که شاهد رشد 35 درصدی فروش خودرو در سال 2015 و رسیدن آن به یک میلیون و 557 هزار دستگاه خواهیم بود. این رقم بازار را به سطح سال 2011 نزدیک تر خواهد کرد، اما این رقم همچنان نسبت به یک میلیون و590 هزار دستگاه خودروی به فروش رفته در ایران کمتر است.

در عین حال با توجه به تعداد برندهای جدیدی که انتظار می رود وارد بازار ایران شوند و همچنین پیش بینی شتاب گرفتن مصرف بخش خصوصی از سال 2016، پیش بینی می شود که شاهد رشد بازار خودروی ایران به حدود 2.5 میلیون دستگاه تا سال 2019 باشیم.

بر اساس آمارهای اتحادیه تولید کنندگان خودروی ایران، 35 درصد بازار ایران در سال 2014، در اختیار پژو بود و این شرکت فرانسوی در صورت انعقاد توافق هسته ای و امضای قرارداد جدید، جای پای خود را در ایران محکم تر خواهد کرد. برندهای چینی نیز حضور خود در ایران را افزایش داده اند و از خلاء وجود شرکت های مهم غربی بهره و کمال استفاده را برده اند. با این حال، حجم فروش آنها در حال حاضر به اندازه کافی زیاد نیست.

در صورت انعقاد توافق هسته ای، با ورود برندهای آمریکایی بازار خودروی ایران می تواند با تغییر در معادلات رقابتی مواجه باشد. اتحادیه تولید کننده قطعات خودرو ادعا می کند که برندهای آمریکایی قبلا تمایل خود را برای سرمایه گذاری در بازار ایران نشان داده اند و این موجب تحریک برخی رقبای اروپایی آنها برای حضور در بازار ایران خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |