جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 143364 14:44 1400/03/10
رشد محصولات منتخب معدنی در فروردین ماه

رشد محصولات منتخب معدنی در فروردین ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد محصولات منتخب معدنی در فروردین ماه

رشد محصولات منتخب معدنی در فروردین ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش عملکرد تولید محصولات منتخب معدنی طی فروردین ماه امسال و مقایسه آن با میزان تولید در فروردین ماه سال گذشته، از بین ۱۰ محصول منتخب معدنی، ۹ محصول با رشد تولید مواجه شده‌اند و در میان آن‌ها تنها تولید آلومینا افت کرده است.

طبق آمار، تولید ظروف چینی که در مقایسه‌های آماری تولید ماه‌های متوالی همیشه کاهشی بوده است، در نخستین ماه امسال رکورد زده و با ۱۰۲ درصد بیشترین افزایش تولید را به خود اختصاص داده است. این محصول معدنی در فروردین ماه امسال ۳۲۰۰ تن تولید شده که نسبت به ۱۶۰۰ تن تولید شده در فروردین ماه ۱۳۹۹، رشد ۱۰۲.۸ درصدی داشته است.

پس از آن کاشی و سرامیک بیشترین میزان افزایش تولید را داشته  که از ۱۴ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع تولید شده در فروردین ۱۳۹۹، به ۲۴ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۱۰۰ مترمربع رسیده و ۷۰.۶ درصد رشد داشته است.

کنسانتره زغالسنگ نیز با ۵۸ درصد و شمش آلومینیوم خالص با ۴۵.۷ درصد رشد در رتبه‌های بعدی افزایش تولید قرار گرفته‌اند. در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۲۰ هزار و ۷۰۰ تن کنسانتره زغالسنگ و ۴۱ هزار و ۲۰۰ تن شمش آلومینوم خالص تولید شده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، تولید این دو محصول معدنی به ترتیب ۷۶ هزار و ۴۰۰ تن برای کنسانتره زغالسنگ و ۲۸ هزار و ۳۰۰ تن برای شمش آلومینیوم خالص بوده است.

پس از آن‌ها کاتد مس با ۳۶.۵ درصد افزایش تولید در فروردین امسال نسبت به میزان تولید در همین ماه در سال گذشته و سیمان با افزایش ۳۳.۵ درصدی قرار گرفته‌اند. طی فروردین ماه امسال ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن کاتد مس و چهار میلیون و ۹۷۳ هزار و ۸۰۰ تن سیمان تولید شده است؛ میزان تولید این دو محصول معدنی در مدت مشابه سال ۱۳۹، به ترتیب ۱۸ هزار و ۸۰۰ تن و سه میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۰۰ تن بوده است.

فولاد خام و محصولات فولادی نیز هر یک به ترتیب ۱۷.۱ درصد و ۱۶.۶ درصد رشد تولید را در نخستین ماه از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

در مدت مورد بررسی در سال جاری دو میلیون و ۶۲۰ هزار و ۱۰۰تن فولاد خام و دو میلیون و ۳۲ هزار و ۴۰۰ تن محصولات فولادی تولید شده است؛ این در حالی است که در ماه ابتدای سال  گذشته، دو میلیون و ۲۳۸ هزارتن فولاد خام و یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۷۰۰ تن محصولات فولادی به تولید رسیده بود.

کمترین میزان رشد تولید نیز مختص شیشه جام است که با رشد ۲۱.۲ درصدی از ۸۰ هزار و ۵۰۰ تن تولید شده در فروردین ماه ۱۳۹۹ به ۹۷ هزار و ۶۰۰ تن در فروردین ماه ۱۴۰۰ رسیده است.  

در مقابل اما در مدت مورد بررسی این گزارش برای سال جاری، تنها تولید آلومینا ۷.۹ درصد کاهش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده است.

طی فروردین ماه سال گذشته، ۲۰ هزار و ۹۰۰ تن آلومینا تولید شده بود که این رقم در فروردین ماه امسال به ۱۹ هزار و ۲۰ تن رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |