چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 4029 15:08 1393/05/11
رشد صنعتی اقتصاد با جذب سرمایه گذارخارجی در بورس

رشد صنعتی اقتصاد با جذب سرمایه گذارخارجی در بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد صنعتی اقتصاد با جذب سرمایه گذارخارجی در بورس

رشد صنعتی اقتصاد با جذب سرمایه گذارخارجی در بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ایسنا: عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بورس به معنای کمک برای تامین منابع مالی شرکت‌های بزرگ است و در نهایت به رشد صنعتی و اقتصادی کمک می‌کند

محمدرضا پورابراهیمی، با بیان این که بهبود شرایط سرمایه‌گذاری خارجی مستلزم ایجاد فضای تشویقی و رفع برخی تحریم‌ها است، گفت: به دلیل ویژگی‌های خاص بازار سرمایه و صعود‌های شاخص‌ها در بورس این پتانسیل ‌در بورس وجود دارد که سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر به آن وارد شود و بسیاری از کشورهای دنیا که امروز آنها را به عنوان یک قدرت اقتصادی در بحث بازار سرمایه می‌شناسیم بسیاری از رشد خود را مدیون حضور سرمایه‌های خارجی هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: جذب منابع خارجی در بخش اقتصاد به هر شکلی می‌تواند به رشد اقتصادی کشورها کمک کند. اما در کشور ما به دلیل موانعی که بر اثر تحریم برای جابجایی اعتبارات وجود دارد رشد سرمایه گذاری خارجی کم و ناچیزی است و با برداشتن تحریم‌ها می‌توان به آینده سرمایه گذاری امیدوار بود.
وی با اشاره به برخی از صحبت‌ها در مورد روند رو به رشد سرمایه گذاری خارجی در بورس گفت: آنچه که در حال حاضر وجود دارد این است که هر چند تلاش‌هایی صورت گرفته اما هنوز اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است.
نماینده‌ی کرمان و راور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر تغییر مسئولین بورس انرژی کمک زیادی به رونق آن کرده است،خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر خوشبختانه شاهد تغییراتی در هیات مدیره بورس انرژی بوده و برخی از افراد صاحب نظر از بدنه‌ی وزارت علوم ، نظیر مهندس نوذری، وزیر اسبق نفت به جمع هیات مدیره بورس انرژی وارد شدند و این بورس با شکل کارشناسانه‌تری در حال فعالیت است.
 وی تاکید کرد: این روند امیدواری‌هایی ایجاد کرده است و شرایط بورس نوپای انرژی در این مدت فعالیت خود بیانگر این موضوع است که می‌توان گامهای بلندی در عرصه‌ی انرژی در بورس برداشت و با توجه به این که نفت خام هم با همه‌ی مزیت‌های خود در حال ورود به انرژی است این بورس رونق بیشتری را در پی خواهد داشت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |