جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 150314 11:40 1400/05/18
رشد صادرات چین در ماه گذشته میلادی کند شد

رشد صادرات چین در ماه گذشته میلادی کند شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد صادرات چین در ماه گذشته میلادی کند شد

رشد صادرات چین در ماه گذشته میلادی کند شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، رشد صادرات چین به طرز غیر منتظره ای در ماه جولای و به دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا آهسته شد. این در حالی است که واردات این کشور هم شتاب خود را از دست داده است. به نظر می رسد با وجود تقویت اقتصاد پس از برداشته شدن قرنطینه های جهانی بخش صنعت چین در نیمه دوم سال جاری میلادی رشد آهسته ای داشته است.

بزرگترین صادرکننده دنیا در چند ماه اول سال گذشته میلادی به دنبال مهار سریع همه گیری کرونا، شاهد یک رشد فوق العاده اقتصادی بود و واکسیناسیون سریع در این کشور اطمینان کسب و کارها را افزایش داد.

ولی افزایش موارد ابتلا به این ویروس در ماه جولای که بیشتر مربوط به نوع دلتای کرونا با قابلیت انتقال بسیار بالا می‌شد، مقامات محلی را مجبور کرد محدودیت های کرونایی وضع و برخی کسب و کارها از جمله کارخانه‌ها را موقتاً تعطیل کنند.

سیلاب های فصلی و شرایط نامناسب جوی در ماه گذشته هم به تولید صنعتی در بخش‌هایی از مرکز چین آسیب رساند.

صادرات چین در ماه جولای 19.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت، در حالیکه این رقم در ماه ژوئن یعنی یک ماه قبل از آن برابر با 32.2 درصد بوده است.

شیوع کرونا در استانهای شرقی و جنوبی چین که قطب های اصلی صادرات آن هستند، تولید کارخانه ای را مختل کرده است.

علاوه بر این، صادرکنندگان چینی همچنان درگیر کمبود جهانی نیمه رسانه ها، مشکلات لجستیکی و هزینه های بالای مواد اولیه و حمل و نقل هستند.

واردات چین در ماه جولای 28.1 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته در حالیکه رشد آن در ماه ژوئن برابر با 36.7 درصد بوده است و تحلیلگران انتظار یک رشد 33 درصدی را داشتند.

با این وجود، واردات نفت خام چین در ماه گذشته افزایش یافت، چون پالایشگاه های این کشور پس از پایان فصل تعمیرات و نگهداری تولید خود را افزایش داده‌اند.

مازاد تجاری چین در ماه جولای برابر با 56.58 میلیارد دلار بود یعنی بیشتر از از 51.53 میلیارد دلار ثبت شده در ماه ژوئن.

تحلیلگران عقیده دارند اقتصاد چین در سال جاری میلادی 8 درصد رشد خواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |