پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 136004 18:32 1399/12/16
رشد دلار قیمتهای نفت را محدود کرد

رشد دلار قیمتهای نفت را محدود کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد دلار قیمتهای نفت را محدود کرد

رشد دلار قیمتهای نفت را محدود کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش 1.41 درصدی  و92سنت کاهش داشت و به قیمت64 دلارو23سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با کاهش17صدم درصدي وبا 11 سنت کاهش به 63 دلارو 79سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش 1.21 درصدی و80 سنت کاهش به65 دلارو14سنت رسید.

قیمت نفت روز جمعه در پی گزارش اشتغال ماهانه قویتر از حد انتظار در آمریکا و تصمیم اوپک و متحدانش برای عدم افزایش تولید، بیش از سه درصد صعود کرد و به بالاترین حد در بیش از یک سال اخیر رسید.

هر دو شاخص روز پنج شنبه پس از این که وزیران گروه اوپک پلاس ادامه محدودیت عرضه فعلی را در آوریل تصویب کردند و تنها روسیه و قزاقستان اجازه یافتند تولیدشان را اندکی افزایش دهند، بیش از چهار درصد صعود کردند.

جیووانی استونو، تحلیلگر نفت موسسه یو بی اس اظهار کرد وزیران اوپک پلاس برای اتخاذ یک رویکرد محتاطانه و افزایش تولید به میزان ۱۵۰ هزار بشکه در روز در آوریل توافق کردند در حالی که بازار افزایش تولید ۱.۵ میلیون بشکه در روز را از سوی این گروه پیش بینی کرده بود

سرمایه گذاران از این که عربستان سعودی با وجود افزایش قیمت نفت در دو ماه گذشته، تصمیم گرفت کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را به مدت یک ماه دیگر در آوریل ادامه دهد، متعجب شدند.

در پی تصمیم اوپک پلاس، برخی از پیش بینی کنندگان، انتظارات قیمتی خود را مورد بازبینی قرار داده و بالاتر بردند.

گلدمن ساکس پیش بینی قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم را پنج دلار افزایش داد و به ترتیب ۷۵ دلار و ۸۰ دلار اعلام کرد. یو بی اس هم پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به ۷۵ دلار و وست تگزاس اینترمدیت به ۷۲ دلار می رسد.

عامل دیگری که از رشد قیمتها پشتیبانی کرد، انتشار گزارشی بود که نشان داد اقتصاد آمریکا بسیار بیشتر از میزانی که پیش بینی شده بود در فوریه اشتغال ایجاد کرده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA اظهار کرد: گزارش اشتغال غیرکشاورزی نشان داد آمریکایی ها به رفتار پیش از دوران پاندمی نزدیکتر شده اند و این امر به تقاضای بیشتر برای نفت کمک خواهد کرد.

معامله گران خاطرنشان کردند رشد دلار که به بالاترین حد از نوامبر صعود کرد، رشد قیمتهای نفت را محدود کرد. دلار قویتر معاملات نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |