پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3397 14:25 1393/04/23
رشد دارایی های بانک اقتصاد نوین

رشد دارایی های بانک اقتصاد نوین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد دارایی های بانک اقتصاد نوین

رشد دارایی های بانک اقتصاد نوین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در گزارش خود به سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه گفت: روند رو به رشد بانک اقتصادنوین در سال گذشته نیز ادامه داشت و با تلاش و کوشش تک تک همکاران، شاهد استمرار کسب موفقیت‌های ارزشمند بانک در این سال بودیم

حسن معتمدی گفت: تلاش همکاران موجب شد سهم بانک اقتصادنوین از بازار پولی کشور افزایش یابد ضمن اینکه در بخش جذب سپرده و اعطای تسهیلات بانک اقتصادنوین موفق شد، نسبتی بالاتر از نظام بانکی را به ثبت برساند. علاوه بر این حضور موثر در هیاءت مدیره انجمن بانکداران آسیایی برای دومین دوره پیاپی، کسب جایزه ملی داده‌کاوی، تندیس خلاقیت در حوزه فناوری اطلاعات، گواهی بین‌المللی نوآوری و خلاقیت از جمله موفقیت‌های بانک اقتصادنوین در سال گذشته است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: در سال 1392 افزایش در بانک اقتصادنوین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت که این مهم موجب بهبود عملکرد بانک اقتصادنوین در سیستم بانکی شد.
وی افزود: مانده سپرده‌های تودیع شده در نظام بانکی در پایان سال 1392 به 5 میلیون و 380 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25.8 درصد رشد نشان می‌دهد، این در حالی است که میزان رشد سپرده‌های تودیع شده در شعب بانک اقتصادنوین در مدت زمان یاد شده حدود 30 درصد رشد نشان می‌دهد.
معتمدی اظهار داشت: مانده تسهیلات اعطایی نظام بانکی در پایان سال 1392 به 4 میلیون و 900 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به 4 میلیون و 67 هزار میلیارد ریال پایان سال قبل از آن 20.46 درصد نشان می‌دهد. میزان رشد تسهیلات اعطایی بانک اقتصادنوین در این زمان 23.38 درصد بوده است.
به گفته وی در سال گذشته، در مجموع 102 هزار و 750 قرارداد تسهیلاتی در بانک اقتصادنوین منعقد شد که در مقایسه با سال قبل از آن بیش از 30 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه گزارش خود در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک با اشاره به مطلوبیت ضریب بهره‌وری در اکثر شاخص‌ها در این بانک گفت: میانگین درآمد بانک به ازای پرسنل در سال 1392 از مرز 14 میلیارد و 660 میلیون ریال گذشت که در مقایسه با سال پیش از آن بیش از 18 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی افزود: نسبت میانگین سود به ازای پرسنل نیز در سال گذشته افزایش یافت و از یک میلیارد و 544 میلیون ریال در سال 1391 به یک میلیارد و 753 میلیون ریال رسید.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین از رشد 25 درصدی نسبت سرانه سپرده‌های جذب شده توسط شعب این بانک خبر داد و گفت: سرانه سپرده‌های جذب شده توسط شعب بانک به یک هزار و 47 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با 838 میلیارد ریال سال قبل از آن بیش از 200 میلیارد ریال رشد نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: سرانه تسهیلات پرداخت شده شعب نیز در پایان سال گذشته به 837 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با 704 میلیارد سرانه تسهیلات اعطایی توسط شعب بانک در سال پیش از آن، حدود 19 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی همچنین از رشد بیش از 29 درصدی دارایی‌های این بانک در سال گذشته خبر داد و گفت: دارایی‌های بانک در پایان سال گذشته به 293 هزار میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مجموع 226 هزار میلیارد ریال دارایی سال گذشته 67 هزار میلیارد ریال رشد نشان می‌دهد.
معتمدی در ادامه به افزایش سرمایه بانک اقتصادنوین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سرمایه بانک در سال گذشته به 11 هزار و 312 میلیارد ریال رسید. این افزایش سرمایه از محل اندوخته تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت محقق و ثبت گردید و شاخص‌های بانک را در عرصه‌های مختلف بهبود بخشید.
وی افزود: با این سرمایه نسبت کفایت سرمایه بانک به 10.17 درصد رسید که این عدد با اعمال استانداردهای بال دو و سه نیز بانک را در جایگاه مطلوب قرار می‌دهد.
معتمدی به افزایش 47 درصدی درآمدهای غیرمشاع بانک در سال 1392 اشاره کرد و اظهار داشت: درآمدهای غیرمشاع بانک در پایان سال گذشته به 5 هزار و 394 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با 3 هزار و 660 میلیارد ریال سال 1391، بیش از یک هزار و 700 میلیارد ریال رشد نشان می‌دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |