جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 109420 14:40 1399/06/01
رشد  خریدهای الکترونیکی ۲۳۶درصد رشد کرد

رشد خریدهای الکترونیکی ۲۳۶درصد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد  خریدهای الکترونیکی ۲۳۶درصد رشد کرد

رشد خریدهای الکترونیکی ۲۳۶درصد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، علی رهبری اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای گذشته میزان دسترسی و ضریب نفوذ اینترنت در کشور افزایش یافته و به عدد ۹۴ درصد رسیده است. همچنین تعداد خریداران الکترونیکی بالقوه نیز با رشدی قابل توجه به ۸۹ درصد رسیده است.

وی با بیان این که مرکزتوسعه تجارت الکترونیک تلاش کرده در ایام کرونا مقدمات افزایش خدمات و تجارت الکترونیک را فراهم کند توضیح داد: بر اساس آمارها حجم اسمی معاملات تجارت الکترونیک رشدی ۱۰۳ درصدی داشته است و میانگین هر خرید الکترونیکی نیز ۲۷۹ هزار تومان قیمت خورده است.

همچنین تعداد کل تجارت الکترونیکی از نظر تعداد معاملات با رشدی ۳۶ درصدی به مرز یک و نیم میلیارد رسیده است. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک ادامه داد: در طول این مدت معاملات الکترونیکی دولت رشدی ۱۰۶ درصدی داشته و سهم کل شاغلان این حوزه از جمعیت مشغول به کار نیز به حدود ۱۱ درصد رسیده که افزایش ۸۳ درصدی را نشان می دهد.

رهبری با اشاره به فرصتی که در زمان شیوع کرونا برای توسعه فعالیت های الکترونیکی به وجود آمد توضیح داد: بهبود زیر ساختها، افزایش خدمات غیر حضوری، و آشنایی مردم با این فضا در ماههای گذشته با سرعت بالایی شکل گرفت و حتی زمینه ساز تحولاتی بزرگ شد. برای مثال ما طرح امضای الکترونیکی اسناد را کلید زده ایم که به زودی نتایجش مشخص خواهد شد.

رهبری ادامه داد: در چارچوب این برنامه پاکت های که مربوط به مشخصات فنی و سوابق شرکت ها می شود و همچنین پاکتهای ج که مربوط به قیمت است از این پس می توانند به شکل امضای الکترونیکی نهایی شود. تا پیش از این این کار چند مرحله زمان می برد اما فعلا بر اساس برنامه ریزی امکان امضای الکترونیکی آنها فراهم شده است.

به گفته وی با استفاده از این برنامه دیگر نیاز به ارسال فیزیکی اسناد نیازی نیست و با استفاده از سامانه امکان بارگذاری الکترونیکی آنها وجود خواهد داشت با برخط شدن این فرایند پیش بینی می شود که دراین مرحله از کار فرایند فیزیکی افراد به زودی حذف شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |