پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 138333 10:32 1400/01/30
رشد اندک طلا در بازار جهانی

رشد اندک طلا در بازار جهانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد اندک طلا در بازار جهانی

رشد اندک طلا در بازار جهانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار ضعیفتر و بازده پایینتر اوراق خزانه آمریکا، بالا رفت و نزدیک به بالاترین رکورد دو هفته اخیر ایستاد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۷۷ دلار و ۳۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز ۱۷۸۳ دلار پیش رفته بود که بالاترین قیمت از ۲۵ فوریه بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۷۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، با وجود دورنمای اقتصادی بهتر، در حال حاضر مجموعه ای از عوامل شامل دلار ضعیفتر آمریکا و پایین ماندن نرخهای بهره، از قیمت طلا پشتیبانی می کند. طلا نیروی صعودی جدیدی بازیافته اما تازه از سطح ۱۷۶۵ دلار عبور کرده است و اگر بتواند در بالای این سطح بماند، دورنمای طلا در کوتاه مدت مثبت خواهد بود.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به پایینترین رکورد یک ماه اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایینترین حد چند هفته اخیر که هفته گذشته به آن نزول کرده بود، کاهش پیدا کرد. بازده پایینتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می کند.

فضا در بازارهای سهام تحت تاثیر انتظارات برای ادامه سیاستهای تسهیل پولی در جهان، مثبت مانده و بورسهای آسیایی نزدیک به بالاترین رکورد یک هفته و نیم اخیر ایستادند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا بار دیگر بر موضع خود برای ادامه سیاستهای پولی تسهیلی تا زمان پایان یافتن بحران تاکید کرد و مقامات بانک مرکزی آمریکا گفتند هر گونه افزایش نرخ تورم موقتی خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۸۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۲۷۶۶ دلار و ۹۱ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۲۰۳ دلار و ۶۱ سنت ایستاد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |