جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 163838 11:20 1400/09/10
رشد اقتصادی کانادا پس از 3 ماه دوباره مثبت شد

رشد اقتصادی کانادا پس از 3 ماه دوباره مثبت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد اقتصادی کانادا پس از 3 ماه دوباره مثبت شد

رشد اقتصادی کانادا پس از 3 ماه دوباره مثبت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، در ماه سپتامبر، اقتصاد کانادا ۰.۱ درصد بزرگ شده که این رقم، ۰.۲ درصد بیشتر از رشد ثبت شده در بازه مشابه منتهی به ماه قبل و ۰.۱ درصد بیشتر از رشد پیش بینی شده توسط کارشناسان بوده است. این نخستین رشد اقتصادی منفی کانادا در طول سه ماه اخیر حسوب می شود.  

بخش نفت و گاز با رشد ۱.۲ درصدی و خدمات عمومی با رشد ۰.۶ درصدی تاثیر زیادی را در ثبت این عملکرد داشته‌اند اما بدترین عملکرد در این بین مربوط به بخش تولید با رشد منفی ۱.۷ درصدی بوده است.

اقتصاد کانادا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با رشد ۸.۹ درصدی، بهترین عملکرد فصلی سال‌های اخیر خود را جشن گرفت اما انتظار نمی رود دستکم در آینده‌ای نزدیک چنین عملکرد نیرومندی به ثبت برسد.

کانادا یکی از پیشروترین کشورها در پیشبرد برنامه واکسیناسیون بوده و به همین دلیل هم کمترین تلفات را در بین کشورهای گروه هفت از کرونا داشته است.  در حوزه تجارت خارجی، واردات کانادا نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کمتر شده است. صادرات نیز با کاهش ۰.۳ درصدی مواجه شده است.

پیش از این رئیس بانک مرکزی کانادا با اشاره به بازگشایی تدریجی کسب و کارها گفته بود: پیامدهای کووید-۱۹ روی اقتصاد کانادا بلندمدت خواهد بود و ما یک مسیر احیای رشد طولانی و ناهموار را پیش رو خواهیم داشت.

تیف مک لم با اشاره به اینکه بانک مرکزی کانادا انتظار دارد با بازگشت تدریجی مردم به کارهای خود شاهد ثبت رشد فصلی مثبت در سه ماهه پایانی سال باشیم افزود: البته این مسئله نباید این انتظار اشتباه را به وجود بیاورد که همه چیز خیلی سریع به حال اول برمی گردد.

متوسط رشد اقتصادی کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۱ تا ۲۰۲۱ معادل ۰.۳۷ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با ۸.۹ درصد و کمترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با منفی ۱۱.۳ درصد بوده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |