پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 112928 12:32 1399/07/03
رشد اقتصادی هند 5.9 درصد کوچک شد

رشد اقتصادی هند 5.9 درصد کوچک شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد اقتصادی هند 5.9 درصد کوچک شد

رشد اقتصادی هند 5.9 درصد کوچک شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی هند ممکن است به دلیل تبعات مالی بحران کرونا 5.9 درصد در سال 2020 کاهش یابد.

بر اساس "گزارش تجارت و توسعه 2020" که توسط آنکتاد منتشر شد، انقباض اقتصاد هند به دلیل اختلالات ناشی از بحران کرونا ممکن است سال آینده از بین برود، اما می تواند صدمات جبران ناپذیری به این اقتصاد وارد کند.

این گزارش تخمین می زند که در سال 2020 اقتصاد هند 5.9 درصد کوچک شود و سال آینده 3.9 درصد رشد کند. آنکتاد به هند هشدار داده است که اشتباه گذشته خود را در اعلام اقدامات ریاضت اقتصادی تکرار نکند.

این گزارش گفت که در میان کشورهای گروه 20، آرژانتین، برزیل، هند، مکزیک و آفریقای جنوبی همه در سالهای گذشته محدودیت های ریاضت اقتصادی را اعمال کرده اند اما اکنون در تلاشند تا به منابع مالی قابل اعتماد دسترسی پیدا کنند.

این نهاد تجاری سازمان ملل محدودیت های سختگیرانه در پی شیوع کرونا را مسئول رکود شدید در سال جاری میلادی دانسته است. در مورد هند، سناریوی پایه آنکتاد یک رکود شدید در سال 2020 است چرا که اقدامات سختگیرانه دولت این کشور برای جلوگیری از گسترش ویروس باعث شد بسیاری از فعالیت های تولیدی در سراسر کشور متوقف شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |