پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 113746 12:39 1399/07/08
رشد اقتصادی آسیا در سال جاری به 0.9 درصد رسید

رشد اقتصادی آسیا در سال جاری به 0.9 درصد رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد اقتصادی آسیا در سال جاری به 0.9 درصد رسید

رشد اقتصادی آسیا در سال جاری به 0.9 درصد رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، بانک جهانی در جدیدترین دورنمای اقتصادی خود هشدار داد انتظار می‌رود همه‌گیری ویروس کرونا باعث کندترین رشد اقتصادی در شرق آسیا و منطقه اقیانوسیه از جمله چین طی 50 سال گذشته شود و 38 میلیون نفر دچار فقر شوند.

بانک جهانی اعلام کرد پیش ‌بینی می‌شود رشد اقتصادی در این منطقه در سال جاری میلادی تنها 0.9 درصد باشد یعنی پایین ترین نرخ رشد از 1967. انتظار می رود رشد اقتصاد چین در سال جاری میلادی 2 درصد باشد که نتیجه هزینه های دولت، صادرات قدرتمند و کاهش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا از ماه مارس است. ولی مصرف پایین داخلی مانع رشد بیشتر اقتصاد این کشور می‌شود.

طبق گزارش بانک جهانی، سایر مناطق شرق آسیا و منطقه اقیانوسیه رکود 3.5 درصدی را تجربه خواهند کرد. در گزارش این بانک آمده است: «همه گیری ویروس کرونا و تلاش برای مهار گسترش آن باعث محدود شدن قابل توجه فعالیت های اقتصادی می شود. رکود اقتصاد جهان ناشی از گسترش این ویروس بر مشکلات داخلی در این منطقه که به شدت وابسته به تجارت و گردشگری است، می‌افزاید».

همچنین انتظار می رود شوک اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا باعث افزایش فقر شود. منظور از فقر از نظر بانک جهانی در آمد 5.50 دلار در یک روز است. این بانک بر اساس تجربه‌های قبلی و جدیدترین پیش بینی تولید ناخالص داخلی، تخمین می زند 33 تا 38 میلیون نفر به جمع فقرا اضافه شود که اولین افزایش طی 20 سال گذشته است. ویکتوریا کواکوا، نایب رئیس بخش آسیا اقیانوسیه در بانک جهانی گفت:« منطقه آسیا و اقیانوسیه با چالش‌های بی سابقه ای روبرو است».



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |