شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7996 15:43 1393/09/23
رساندن تورم 44 به 17 درصد، معجزه بود

رساندن تورم 44 به 17 درصد، معجزه بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رساندن تورم 44 به 17 درصد، معجزه بود

رساندن تورم 44 به 17 درصد، معجزه بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

امروز رئیس جمهور محترم که از شاگردان و یاران امام است و برای غبار زدایی از چهره ایران و انقلاب با پیمانی که با مردم بسته است،

در وسط میدان است و با تمام دشواری ها و سختی ها به همراه سایر دولتمردان و قوا و راهنمایی رهبر معظم انقلاب در حال برنامه ریزی برای پیشرفت و توسعه کشور است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امروز مذاکرات هسته ای حداقل 15 محور و دستاورد بزرگ داشته است که مهم ترین آن توقف روند تهدید منافع ملی از رهگذر ایران هراسی بود که دشمنان به آن دامن می زدند و در داخل هم بعضا بهانه به دست آنها داده می شد.
به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری طی سخنانی همزمان با سومین سالگرد رحلت آیت الله شیخ محمد هاشمیان، امام جمعه فقید رفسنجان که در بیت ایشان و با حضور یادگار امام و جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان کرمان ایراد شد، با بیان اینکه این بیت شریف و رفسنجان قهرمان از نخستین روزهای نهضت اسلامی ملت ایران افتخار همراهی با پیشوای این نهضت را داشته اند، اظهار داشت: امروز در سومین سالگرد رحلت یکی از یاران امام هستیم که همانند دیگر عالمان آگاه و فقیهان بصیر مسیر درست علم و فقاهت و رهبری و امامت را شناخت و همراه نهضت امام در این دیار به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی عمر خویش را در این راه گذراند.
وی ضمن تسلیت فقدان آیت الله هاشمیان به خاندان هاشمیان و هاشمی، از میزبانی فرزند امام و چراغ فروزان بیت امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ابراز خرسندی کرد و افزود: ما هرچه داریم از برکت امام است و رهبر معظم انقلاب هم در این زمینه گفتند که این انقلاب بی نام خمینی(س) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست. امروز که جهان در معرکه ی جهل و تکفیر و تحجر و استبداد و خدعه و نیرنگ گرفتار شده، قدر امام بیشتر دانسته می شود.
انصاری یادآور شد: امروز تلاش می شود تا چهره اسلام رحمانی مخدوش شود و توطئه هایی هایی در کار است تا جاذبه های اسلام را با خلق فجیع ترین صحنه های تنفرآفرین و فریاد تکفیرمخدوش کنند؛ استکبار و اسرائیل هم از این امر خوشحال هستند که گوشه ای نشسته و بدون هزینه ای، لشکر جهل و نادانی کار خود را می کند. در این شرایط حقانیت مکتب فقهی و سیاسی امام خمینی(س) بیشتر نمایان می شود و امروز ایران مرکز ثبات و اندیشه پاک و اسلام نابی است که امام از آن سخن می‌گفت و توانسته است در دفاع از اسلام و قرآن، چهره دیگری از اسلام را نشان دهد.
وی با بیان اینکه جمع حاضر به عنوان نیروهای خط امام شناخته شده اند، گفت: ما در شهری هستیم که نام شناسنامه انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی بر تارک آن می درخشد؛ مردی که همزاد انقلاب، از نزدیکترین یاران امام و همراه و همرزم رهبر فرزانه انقلاب، سنگ صبور نهضت اسلامی بوده و هست و امیدوارم خداوند وجود پر فیض ایشان را برای انقلاب اسلامی و جهان اسلام حفظ کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: امروز خوشبختانه با حماسه ای که مردم در خرداد 1392 آفریدند و نگاه بازگشت آمیز آنان به گفتمان امام که گفتمان اخلاق، ادب، تعقل، تدبیر و اجتهاد پویا و درک زمان و مکان در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، دولت تدبیر و امید را روی کار آوردند. امروز رئیس جمهور محترم که از شاگردان و یاران امام است و برای غبار زدایی از چهره ایران و انقلاب با پیمانی که با مردم بسته است، در وسط میدان است و با تمام دشواری ها و سختی ها به همراه سایر دولتمردان و قوا و راهنمایی رهبر معظم انقلاب در حال برنامه ریزی برای پیشرفت و توسعه کشور است.
وی با بیان اینکه راه دشواری در 15 ماه گذشته طی شده است، تصریح کرد: امروز تعبیر گذشته ام را تکرار می کنم که وقت دولت و رئیس جمهور در این 15 ماه عمدتا به آواربرداری از مشکلات و ویرانه ها سپری شد و خوشبختانه توفیقات بزرگی هم نصیب شده است. در عرصه مدیریت اقتصادی، اجرایی، سیاسی و توسعه روابط بین الملل و تعامل سازنده در قالب مذاکرات هسته ای راه خوبی طی شد.
انصاری ادامه داد: گرچه متاسفانه تلاش می شود که موفقیت هایی که موفقیت مردم و نظام است کم جلوه کند و یأس در جامعه جاری شود، اما تا همین امروز مذاکرات هسته ای حداقل 15 محور و دستاورد بزرگ داشته است که مهم ترین آن توقف روند تهدید منافع ملی از رهگذر ایران هراسی بود که دشمنان به آن دامن می زدند و در داخل هم بعضا بهانه به دست آنها داده می شد. امروز با توقف این روند، چهره انقلاب و ایران در جهان بازسازی شده و حقانیت مذاکرات تیم هسته ای ما منطقی استوار بوده است که حتی برای توجیه تأخیر در توافق رئیس جمهور آمریکا و سران 5+1 به نفس نفس افتاده اند که این امر نشانگر منطق ماست. راه مردم برای دستیابی به حقوقشان هموارتر شده است؛ گرچه هنوز گام های اولیه برداشته شده است.
وی گفت: در حوزه اقتصاد درست است که مردم دچار مشکلاتی هستند، اما مهار رشد تورم 44 درصد و رساندن آن به 17 درصد معجزه بوده است. زیرا کنترل تورم در شرایط تحریم و رکود مسیر دشواری بوده است.
انصاری با بیان اینکه هر جا مسیر برای دولت همواره شده اسـت آن را طی کرده است، یادآور شد: ما در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان برای «بسته سلامت» هزینه کردیم که آثار آن در گسترده کشور محسوس است.
وی در پایان گفت: گفتمانی که دولتمردان با مردم انتخاب کردند بازگشت گفتمان ادب سیاسی به سپهر سیاسی کشور بود. امسال در روز دانشجو تمام دانشگاهها با تمام سلایق از فضای با نشاطی برخوردار بود. ما باید همزیستی مسلالمت آمیز و برادرانه زیر خیمه انقلاب را تمرین کنیم و مراقب باشیم در صفوف ما افراط گران از هر گروهی مسیر در پیش گرفته را محدود و مخدوش نکنند.

 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |