شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2736 15:44 1393/04/03
رحماني فضلي : بايد مسائل فرهنگي را به مردم واگذار کنيم

رحماني فضلي : بايد مسائل فرهنگي را به مردم واگذار کنيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رحماني فضلي : بايد مسائل فرهنگي را به مردم واگذار کنيم

رحماني فضلي : بايد مسائل فرهنگي را به مردم واگذار کنيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

يکي از موضوعات و مسائلي که آثار فرهنگي و اجتماعي بسيار زيادي در جامعه دارد مسئله اعتياد است لذا ما وقتي مسائل فرهنگي را مطرح مي‌کنيم

فقط مختص عفاف و حجاب نيست بلکه مجموعه فعاليت‌هاي اخلاقي و اجتماعي را در جامعه در بر مي‌گيرد.
وزير كشور در صحن علني مجلس تاكيد كرد: دستورالعمل ترويج فرهنگ و عفاف به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده اما يکي از راهکارهاي مهم اين است که ما با تشکيل سمن ها و NGOها مسائل فرهنگي را به مردم واگذار کنيم.
به گزارش ايلنا، عبدالرضا رحماني فضلي براي پاسخگويي به سوال سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان و علي مطهري نماينده مردم تهران در خصوص سهل انگاري وزارت کشور نسبت به پديده ساپورت پوشي در تهران و برخي از شهرستان‌ها و حذف بودجه ناشي از اجراي قانون عفاف و حجاب در مجلس حضور يافت و ضمن تشکر از اعضاي کميسيون فرهنگي طي سخناني اظهار داشت: با توجه به فرصت زماني که فعاليت در حوزه فرهنگ و حجاب را شروع کرديم تلاش ما مبني بر اين بوده که مجموع قوانيني که در اين حوزه وجود داشته اصلاح گردد.
وزير کشور ادامه داد: 22 دستگاه در قانون عفاف و حجاب مسئول پيگيري موضوع عفاف و حجاب شده اند که وزارت کشور نيز يکي از اين دستگاهها ست که در عين حال مسئوليت هماهنگ کردن اين دستگاه‌ها را با يکديگر به عهده دارد. همچنين وزارت کشور در قالب شوراي اجتماعي اين موضوعات را پيگيري مي کند و از زمان وزارت من موضوع عفاف و حجاب و مسائل فرهنگي يکي از اولويت هاي ما بوده است.
وي خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگي واقعا مسائل پيچيده و چند بعدي است که به صورت تاريخي انباشتگي‌هايي در آن وجود دارد که اگر فکر کنيم که درمدت کوتاهي مي‌توانيم تدابيري اتخاذ کنيم که همه مشکلات مربوط به آن را مرتفع کنيم، چنين چيزي امکان پذير نيست.
رحماني فضلي با بيان اينکه نظارت بر مسئله عفاف و حجاب همکاري ساير دستگاه‌هاي اجرايي را نيز مي طلبد، افزود: متاسفانه در دستورالعمل شوراي عالي انقلاب فرهنگي اشکالات زيادي وجود دارد که يکي از اين مشکلات اين است که منابعي براي آن در نظر گرفته نشده است.
وزير کشور بحث ضمانت اجرايي را يکي از مشکلات ديگر در خصوص اجرايي شدن مسائل فرهنگي به ويژه بحث عفاف و حجاب در جامعه مطرح کرد و گفت: ما زماني مي‌توانيم يک موضوع را پيگيري کنيم که در صورت عدم اجراي آن يک ضمانت اجرايي براي دستگاه‌هاي لازم وجود داشته باشد و اين درحالي است که ما ضمانت اجرايي براي مجموعه توصيه‌هاي اخلاقي و اجتماعي نداريم.
وي با اشاره به اقدامات مستمر شوراي اجتماعي تصريح کرد: دستورالعمل ترويج فرهنگ و عفاف به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده اما يکي از راهکارهاي مهم اين است که ما با تشکيل سمن ها و NGOها مسائل فرهنگي را به مردم واگذار کنيم.
رحماني فضلي اقداماتي همچون تشکيل کميته لباس مشاغل جهت فضاهاي اداري، ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در خوابگاه‌هاي دانشجويي، حمايت از اجراي طرح پيک مهر، حمايت از اجراي طرح نظارت و ارشاد همگاني و طرح ساماندهي آرايشگاه‌ها را از جمله مواردي بر شمرد که توسط شوراي اجتماعي صورت گرفته است.
وزير کشور همچنين با اشاره به دغدغه مردم در خصو ص استفاده از سواحل با فرارسيدن فصل گرما گفت: با تصميماتي که در خصوص استفاده از سواحل اتخاذ کرده‌ايم توانستيم نسبت به سال گذشته در حوزه‌هايي مانند حفظ ارزش‌ها و اخلاقيات و مشکلات ناشي از استفاده از دريا مانند غرق شدگي را بهبود بخشيم.
وي خاطرنشان کرد: از طرفي يکي از موضوعات و مسائلي که آثار فرهنگي و اجتماعي بسيار زيادي در جامعه دارد مسئله اعتياد است لذا ما وقتي مسائل فرهنگي را مطرح مي‌کنيم فقط مختص عفاف و حجاب نيست بلکه مجموعه فعاليت‌هاي اخلاقي و اجتماعي را در جامعه در بر مي‌گيرد.
وي در ادامه اين مطلب افزود: 55 درصد طلاق‌ها و 65 درصد ناهنجاري‌هاي جامعه مربوط به مواد مخدر است و ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر گام‌هاي بسيار موثري در اين خصوص برداشته‌ايم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |