پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 136539 15:30 1399/12/19
رجیستری سیگار انجام شد

رجیستری سیگار انجام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رجیستری سیگار انجام شد

رجیستری سیگار انجام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، عبدالله هندیانی درباره اقدامات این ستاد برای مبارزه با قاچاق سیگار، اظهار داشت: اگر متوسط مصرف سیگار در کشور ۶۵ میلیارد نخ سیگار باشد، صنعت به ما قول داده که ۶۰ میلیارد نخ آن را تولید کند. همچنین امسال در زمینه مبارزه با قاچاق سیگار توفیقات خوبی را داشتیم.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: امسال بحث رجیستری سیگار انجام شد و اکنون هر بسته سیگار، قابلیت ردیابی دارد و هر فردی که سیگار می‌خرد با اسکن کردن بارکد موجود بر روی آن متوجه می‌شود که این سیگار تولید داخل است و یا خیر و اگر کالا تقلبی یا قاچاق باشد مطلع می‌شود.

هندیانی ادامه داد: این مسئله اقدام بزرگی بود، زیرا زمانی که به سازمان بهداشت جهانی اعلام شد که در حال انجام دادن چنین فعالیتی با همراهی وزارت صمت و تولیدکنندگان هستیم، اعلام کردند که این طرح به عنوان نمونه می‌تواند در سطح جهانی نیز ارائه شود، چون این طرح برای دخانیات در جای دیگری اجرا نشده است.

وی همچنین گفت: همسو با این اتفاق، باید مقابله با سیگارهای قاچاق نیز دنبال می‌شد که خوشبختانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرحی را همزمان با طرح رجیستر کردن بسته‌های سیگار به اجرا گذاشت که توسط معاونت مبارزه ستاد انجام شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |