جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 11900 13:46 1394/01/30
رتبه علمی در صدر، آزادی اقتصادی در قعر

رتبه علمی در صدر، آزادی اقتصادی در قعر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رتبه علمی در صدر، آزادی اقتصادی در قعر

رتبه علمی در صدر، آزادی اقتصادی در قعر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی جزئیات 10رتبه جهانی ایران را تشریح کرد

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی جزئیات 10رتبه جهانی ایران را تشریح کرد که با بررسی این آمار می توان دریافت در این میان رتبه کشور از نظر علمی مناسب ترین و رتبه ایران در آزادی اقتصادی در بدترین وضعیت به سر می برد.

مجتبی رجب‌بیگی از اختصاص ۲۵۰میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ظرفیت مدیریتی کشور خبرداد و گفت: برنامه جدی ما در سال ۹۴، توسعه توان صادراتی بنگاههای اقتصادی کشور است.

رجب‌بیگی در نشستی خبری گفت: بررسی وضعیت ایران از منظر شاخص‌های جهانی از سوی بخش ارزیابی و تحلیل صنعت و اقتصاد سازمان مدیریت صنعتی در سال گذشته انجام شده است که می‌تواند تصویری از وضعیت ایران در فضای جهانی را ارایه دهد.

رئیس سازمان مدیریت صنعتی افزود: در وضعیت علم، رتبه ایران از میان ۲۳۸کشور جهان رتبه ۲۳، رتبه توسعه انسانی از میان ۱۸۷کشور رتبه ۷۵، عملکرد زیست‌محیطی از ۱۷۸کشور رتبه ۸۳، رقابت‌پذیری از میان ۱۴۴کشور رتبه ۸۳، فضای کسب و کار از ۱۸۹کشور رتبه ۱۳۰، اقتصاد دانش از میان ۱۴۶کشور رتبه ۹۴، آمادگی شبکه‌ای از ۱۴۸کشور رتبه ۱۰۴، رونق اقتصادی از ۱۴۲کشور رتبه ۱۰۷، نوآوری جهانی از ۱۴۳کشور رتبه ۱۲۰و رتبه آزادی اقتصادی از ۱۷۷کشور رتبه ۱۷۳است.

وی تصریح کرد: براساس آمار سرمایه انسانی در تولید ثروت در کشورهای پیشرفته ۶۷درصد نقش دارد ولی سهم منابع طبیعی در ثروت آفرینی ۳۳درصد است.

رجب‌بیگی از انجام طرح عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی واحدهای کوچک و متوسط صنعتی خبرداد و گفت: این طرح به دنبال ارزیابی و توسعه توانمندی ها و قابلیت بنگاه‌ها برای بهبود نتایج عملکرد از جمله بهره وری عوامل تولید، افزایش کیفیت محصولات و افزایش فروش است.

این مقام مسئول گفت: منابع انسانی کارآمد، ریسک‌پذیری برخی شرکت‌ها، استفاده بهینه از سرمایه‌های مالی از جمله عارضه‌های واحدهای تولیدی است. ضمن اینکه مشکل تامین منابع مالی نیز یکی از معضلات عمده بخش تولید کشور است اما تمام داستان نیست، چراکه برخی شرکت‌هایی که منابع مالی هم در اختیار داشته‌اند، نتوانسته اند به کارایی لازم برسند.

وی اظهار داشت: کل بودجه تخصیص داده شده به طرح عارضه‌یابی ۲۷میلیارد ریال است که تاکنون ۱۰میلیارد ریال دریافت شده است. البته در این میان عارضه یابی بنگاه‌های بزرگ از طریق هدفمندی یارانه‌ها انجام نشده و مشکلات بنگاه‌های بزرگ، متفاوت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

به گفته وی، آموزش، تحقیق و مشاوره مدیریت، دانش و نشر، نمایندگی‌ها و اعتبارسنجی از جمله حوزه اصلی فعالیت این سازمان است که بر این اساس، انقعاد تفاهم نامه با دانشگاه اوپسالا سوئد، دانشگاه برایتون انگلستان و دانشگاه کلگری کانادا در سال ۹۴در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی در سال ۹۴، اهتمام جدی به امر صادراتی کردن بنگاه‌ها در جهت ایجاد جهش صادراتی است، ضمن اینکه رقابت پذیر کردن بنگاه‌های کوچک و متوسط در دستور کار قرار دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |