جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 152161 11:41 1400/06/08
رتبه جهانی ایران در سرمایه‌گذاری بر روی فناوری و نوآوری اعلام شد

رتبه جهانی ایران در سرمایه‌گذاری بر روی فناوری و نوآوری اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رتبه جهانی ایران در سرمایه‌گذاری بر روی فناوری و نوآوری اعلام شد

رتبه جهانی ایران در سرمایه‌گذاری بر روی فناوری و نوآوری اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم اختراعات ایران گفت: کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد (UNCTAD) که تمرکز اصلی خود را پرداختن به امور کشورهای درحال توسعه ‌برمی‌شمارد و تاکید دارد که پیامدهای منفی سرعت سرسام‌آور فناوری، برای این دست کشورها پررنگ‌تر است. در نتیجه کشورهای درحال توسعه باید تعادل را در جوامع خود برقرار کنند تا قادر باشند به توسعه‌ای متوازن در کشور خود، جامه عمل بپوشانند.

وی با طرح این سوال که فناوری‌های پیشرو چه هستند و چه آینده‌ای در انتظار دنیای تکنولوژی است، اظهار کرد: بنا بر گزارش آنکتاد، هیچ تعریف واحدی از فناوری‌های پیشرو وجود ندارد اما به‌طور کلی، فناوری‌های پیشرو به فناوری‌های جدیدی اطلاق می‌شود که به سرعت درحال پیشرفت هستند و از دیجیتال ‌سازی و ارتباطات بهره می‌برند و می‌توانند تاثیرات چشمگیری بر اقتصاد، جوامع و توسعه سایر فناوری‌ها بگذارند.

وی به گزارش جهانی فناوری و نوآوری ۲۰۲۱ اشاره کرد و توضیح داد: این گزارش توسط کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد با همکاری نمایندگان هرکشور از دانشگاه‌ها، سازمان‌های معتبر جهانی و سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل متحد جمع آوری شده است.

محمدی با بیان اینکه در این گزارش ۱۵۸ کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس این گزارش ایران در "فناوری اطلاعات" رتبه ۸۲ را در جهان دارد و رتبه امریکا در این حوزه ۱۴ است. همچنین رتبه جهانی ایران در "مهارت‌ها" ۷۴ و رتبه کره جنوبی ۲۷ عنوان شده است.

وی مهمترین قسمت در نوآوری و فناوری و استفاده از آن در تمامی صنایع و حوزه‌ها را "تحقیق و توسعه" ذکر کرد که در این گزارش، رتبه جهانی ایران در این شاخص ۳۷ است و در صنعت، رتبه جهانی ۱۳۰ را از آن خود کرد.

به گفته این فعال حوزه فناوری، "سرمایه گذاری بر روی فناوری و نوآوری" در بخش‌های خصوصی و دولتی ایران رتبه جهانی ۵۳ را دارد.

محمدی اضافه کرد: "نوآوری و فناوری" اهمیت زیادی در توسعه و اقتصاد یک کشور دارد در امتیاز رده بندی کلی جهانی ایران جزء کشور های درحال توسعه رو به بالا است.

به گزارش ایسنا، جمع بندی این اطلاعات توسط آنکتاد به این صورت است که در دسامبر سال ۲۰۲۰ کارشناسان و پژوهشگران از هر کشور در نشست آنلاین که از ژنو مدیریت می‌شود، نظرات و مشاوره و تحقیقات خود را به کارشناسانی که درحال تهیه گزارش جهانی فناوری و نوآوری ۲۰۲۱ در کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته هستند، ارائه دادند. در این نشست آنلاین امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم اختراعات ایران که در STI Fourm نوآوری ملل متحد عضویت دارد، برای برسی شاخص‌های فناوری و نوآوری که در صنایع متفاوت باعث پیشرفت می‌شود، مطالبی ارائه کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |