چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 10026 15:21 1393/11/17
رایگان: هدف از جوانگرایی در سینما چیست؟

رایگان: هدف از جوانگرایی در سینما چیست؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رایگان: هدف از جوانگرایی در سینما چیست؟

رایگان: هدف از جوانگرایی در سینما چیست؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سی و سومین جشنواره فیلم فجر در حالی به نیمه راه خود رسید که حضور فیلمسازان جوان به همراه آثاری که اغلب با ایفای نقش بازیگران جوان به مشکلات و معضلات این قشر جامعه می پردازد بیش از پیش نمودار شده است.

به گزارش ایرنا، جوانگرایی در سینمای ایران که به عقیده برخی از اهالی هنر هفتم از جمله «مسعود رایگان» در یکسال اخیر نمود پیدا کرده است، سبب شده تا به بازیگران پیشکسوت نوبت کمتری برسد و انتقادات برخی از آنان را از این روند به دنبال داشته باشد.
مسعود رایگانو «رویا تیموریان» زوج هنرمند و بازیگران با سابقه سینما و تلویزیون در حاشیه جشنواره فیلم سی و سوم درباره دغدغه های امروز خود و موضوع جوانگرایی در سینما با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا به گفت و گو پرداختند.
سینما، نیازمند قصه و ساختار مناسب
رایگان که با ایفای نقش در فیلم سینمایی «مزار شریف» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور یافته است، اظهار کرد: سینما نیازمند قصه و ساختار مناسب و فهم و شعوری است که در پس فیلم ها می ایستد.
وی، مهمترین دغدغه خود را در برهه کنونی سینمایی دانست که به آن ببالیم و اگر هزینه ای در پی داشته باشد ، بتواند بخشی از توقعات مخاطبان و فیلمسازان را برآورده سازد.
رایگان درباره فیلم «مزار شریف» نیز گفت: این فیلم داستان حمله تروریستی به کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان را روایت می کند و امیدوارم رضایت مخاطبان را برآورده کند.
جوانگرایی، توقعات را برآورده می کند؟
وی درباره انتقاد برخی بازیگران پیشکسوت از روند جوانگرایی در سینمای ایران، اظهار کرد: این موضوع طی یکسال اخیر رخ داده است؛ باید ببینیم که هدف از این جوانگرایی چیست و آیا این محصول توانسته توقعات را برآورد کند یا خیر؟
«مسعود رایگان» ۶۰ ساله فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است که با فیلم «خاموشی دریا» بر سر زبانها افتاد اما «خیلی دور، خیلی نزدیک» او را به شهرت رساند، به طوری که جایزه جشن خانه سینما را برای بازی در این فیلم از آن خود کرد.
وی همچنین در فیلم های برلین منفی ۷، برگ ریزان، بوسیدن روی ماه، جرم، گل چهره، پرسه در مه، زیر آب، ˈدوزخ، برزخ، بهشتˈ، زادبوم، مخمصه، پاپیتال، خون بازی، دست های خالی، سنتوری، گوشواره و کافه ستاره و مجموعه های تلویزیونی پیدایش صهیونیسم، مدار صفر درجه، شمس العماره، خسته دلان، جستجوگران، در مسیر زاینده رود، سقوط یک فرشته و داوران ایفای نقش کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |