سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 140319 10:06 1400/02/15
رایزنی اتاق تعاون برای خرید واکسن کرونا آغاز شد

رایزنی اتاق تعاون برای خرید واکسن کرونا آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رایزنی اتاق تعاون برای خرید واکسن کرونا آغاز شد

رایزنی اتاق تعاون برای خرید واکسن کرونا آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، بهمن عبدالهی در مورد میزان خسارت واحدهای تعاونی از کرونا اظهار کرد: شیوع و اپیدمی ویروس کرونا تاثیر زیادی بر همه فعالیت های اقتصاد دنیا و کشور گذاشته است اما شدت آن بر حسب نوع فعالیت متفاوت است. در بخش تعاون فعالیت‌های خدماتی مانند گردشگری، هتل و رستوران، حمل و نقل و..آسیب بسیار زیادی دیدند. بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی از جمله در بخش کشاورزی و صنایع دستی نیز به واسطه محدودیت‌های تجارت خارجی ناشی از رعایت پروتکل‌ها هم با آسیب زیادی مواجه شدند. البته برخی فعالیت‌های اقتصادی هم با توجه به محدودیت‌های وارداتی با افزایش تقاضا برای محصولاتشان روبرو شدند.

وی افزود: همچنین تعاونی‌های تولید در حوزه تولید اقلام بهداشتی بسیار موثر عمل کرده و توانستند بخش عمده‌ای از تولید خود را به تولید اقلام مورد نیاز بهداشتی اختصاص دهند. از سوی دیگر تعاونی‌های مصرف نیز علیرغم تعطیلی مشاغل در ایام کرونا، نقش موثری در تامین نیاز و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم داشتند.

رئیس اتاق تعاون ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌ها برای در اولویت قرار گرفتن واحدهای تعاونی تولیدکننده برای واکسیناسیون گفت: در این زمینه تا کنون صحبتی با اتاق تعاون انجام نشده است. پیشنهاد اتاق این است بخش‌های مانند بخش حمل و نقل و تعاونی مصرفی که با عموم مردم درارتباط هستند و واحدهای تولید کننده کالاهای اساسی که نمی‌توانند دورکار یا تعطیل باشند در اولویت قرار گیرند. 

عبدالهی در مورد خرید واکسن توسط اتاق تعاون خاطرنشان ساخت: ساختار بخش تعاون به صورتی است که تامین نیازهای جامعه با کمترین قیمت دغدغه اصلی آن است. با توجه به الگوهای موفق بخش تعاون در حوزه بهداشت و درمان همچنین تعاملات بین المللی اتاق تعاون، به نظر می‌رسد که این بخش ظرفیت مناسبی برای تامین کالاهای اساسی همانند واکسن و دارو دارد.

وی افزود: در همین راستا اقداماتی توسط اتاق تعاون ایران با همکاری برخی تعاونی های بزرگ صورت گرفته و مذاکراتی با مسئولین بهداشتی و درمانی کشور به عمل آمده و در حال پیگیری هستیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |