جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 144793 19:07 1400/03/24
راه شاخص کل با شاخص هم وزن جدا شد

راه شاخص کل با شاخص هم وزن جدا شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
راه شاخص کل با شاخص هم وزن جدا شد

راه شاخص کل با شاخص هم وزن جدا شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

پس از سه روز کاری نزولی شاخص کل بورس، معاملات روز دوشنبه با سبز پوشی کار خود را شروع کردند اما در نیمه‌های راه بازار به نوعی دو طرفه شد به طوری که نمادهای بزرگ روند رو به رشد داشتند اما نمادهای کوچک راه خود را با شاخص کل جدا کرد و افت سنگین را تجربه کرد.

به گزارش جهان اقتصاد، روز دوشنبه شاخص کل بورس در دستان خودرو سازان و پلایشی ها بود، گروه خودرو از اواخر هفته پیش با افزایش تقاضای حقیقی‌ها مواجه شد و تا کنون شاهد افزایش این تقاضا هستیم.

بدین ترتیب در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل بورس با رشد حدود 0.8 درصدی معادل حدود 9 هزار واحد به ارتفاع یک کیلیون و 150 هزار و 215 واحدی دست یافت. در طرف مقابل شاخص کل هموزن با افت 0.24 درصدی معادل 950 واحد به کانال 376 هزار و 319 واحدی ریزش کرد.

از زمانی که فصل مجامع رسیده است هر روزه شاهد افت سنگین نمادهای کوچک بورس هستیم، با این وجود این نمادها همچنان در صف‌های فروش قفل هستند اما ترس از افت بیشتر نمادهای کوچک بازار نسبت به گذشته کاهش یافته است چرا که بسیاری از نماد ها اصلاح های سنگین را تجربه کرده اند.

همچنین تداوم ریزش‌ها موجب شده است تا برخی از نمادهای بورسی کف سازی خود را به اتمام رسانده و هم اکنون در طی مرحله روند خنثی هستند تا با محیا شدن شرایط، روند صعودی خود را آغاز کنند.

یکی از نشانه‌‎های خوب بازار سرمایه در روز گذشته افزایش ورودی سرمایه های حقیقی به بازار سرمایه بود، اگر این روند ادامه پیدا کند به زودی اصلاح نمادهای کوچک بازار نیز به پایان خواهد رسید.

نشانه دیگر خوب برای بازار سرمایه افزایش ورودی صندوق تثبیت بازار سرمایه است، با توجه به این که نماد های بزرگ سبز پوش هستند این صندوق می تواند منابع خود را به نماد های کوچک منتقل کند تا با خرید این سهام ها به پایان اصلاح نماد های کوچک نیز کمک کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |