جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 3662 15:00 1393/04/30
راه اندازی صندوق با تضمین سود؛ به زودی

راه اندازی صندوق با تضمین سود؛ به زودی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
راه اندازی صندوق با تضمین سود؛ به زودی

راه اندازی صندوق با تضمین سود؛ به زودی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ایسنا : مدیرعامل تامین سرمایه سپهر با بیان اینکه صندوق های مختلف در بازار سرمایه برای جلوگیری از نوسانات بورس شکل گرفته و باید بورس را به سمت و سوی مناسب هدایت کنند، افزود:در این راستا تامین سرمایه سپهر قصد دارد تا گروه مختلفی از صندوق‌ها را در بازار سرمایه ایجاد کرده و به نیازهای افراد مختلف پاسخ دهد

بهروز زارع، مدیرعامل تامین سرمایه سپهر، از راه‌اندازی صندوق‌های جدید در بازار سرمایه خبر داد و گفت:ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری جدید با هدف افزایش مشارکت غیر مستقیم مردم در حال تشکیل است.
زارع با بیان اینکه صندوق های مختلف در بازار سرمایه برای جلوگیری از نوسانات بورس شکل گرفته و باید بورس را به سمت و سوی مناسب هدایت کنند،افزود:در این راستا تامین سرمایه سپهر قصد دارد تا گروه مختلفی از صندوق‌ها را در بازار سرمایه ایجاد کرده و به نیازهای افراد مختلف پاسخ دهد.
وی راه اندازی صندوق با تضمین سود را یکی از این صندوق ها دانست و عنوان کرد:تامین سرمایه سپهر قصد دار تا با راه اندازی طیفی از صندوق ها با سطح ریسک پذیری و بازدهی متفاوت به نیازهای مختلف افراد پاسخ دهد.
وی با اشاره به اینکه صندوق‌های سرمایه گذاری باید آنقدر بزرگ شوند که با جذب سرمایه بتوانند بازار را کنترل کنند، اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته تعداد معدودی از مردم به طور مستقیم با بازار سهام در ارتباط هستند و معمولا مردم این کشورها با استفاده از خدمات شرکتهای واسطه ای از جمله صندوق های بازنشستگی و بانکها اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌کنند.
مدیرعامل تامین سرمایه سپهر با اشاره به این که تا 45 درصد افراد در برخی کشورها در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، تاکید کرد: مردم این کشورها دارایی خود را به واسطه‌ها می سپارند و شمار بالای سهامداران نیز ناشی از فرهنگ سازی در این کشورهاست.
زارع تاکید کرد:یکی از مشکلا ت موجود در بازار سرمایه این است که رفتار نهادهای مالی تحت تاثیر نوسانات قرار گرفته است به طوری که در زمانیکه اوضاع بازار سرمایه خوب است چند صندوق ایجاد می شود در حالیکه صندوق‌ها ایجاد شده‌اند تا جلوی نوسانات را بگیرند نه اینکه تحت تاثیر نوسانات باشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |