جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 54072 12:29 1395/11/23
راه آهن تا پایان دولت یازدهم به کرمانشاه می‌رسد/ ساخت راه آهن خسروی تا ۴ سال آینده

راه آهن تا پایان دولت یازدهم به کرمانشاه می‌رسد/ ساخت راه آهن خسروی تا ۴ سال آینده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
راه آهن تا پایان دولت یازدهم به کرمانشاه می‌رسد/ ساخت راه آهن خسروی تا ۴ سال آینده

راه آهن تا پایان دولت یازدهم به کرمانشاه می‌رسد/ ساخت راه آهن خسروی تا ۴ سال آینده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبگرازی ایلنا نوشت: خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگویی با بیان یکی از خطوط راه آهن که برای اتصال به شبکه ریلی سراسری در اولویت قراردارد، راه آهن غرب کشور است، اظهار داشت: مهم‌ترین خط آهن غرب کشور؛ راه آهن ملایر به کرمانشاه و خط آهن کرمانشاه به مرز خسروی است که اگر خط ریلی عراق به راه آهن خسروی متصل شود، از این طریق می‌توان به شبکه ریلی سوریه و از آنجا به بندر لاذقیه در سوریه دسترسی پیدا کرد.

وی افزود: راه آهن کرمانشاه و ادامه مسیر مذکور، از محورهایی است که احداث آن در برنامه های اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است و ساخت این خط در اولویت دولت یازدهم قرار دارد و کرمانشاه از مراکز ۵ استانی است که باید به شبکه ریلی سراسری متصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ساخت این مسیر در سه اولویت در دست اجرا است، گفت: اولین اولویت این است که خط آهن را از ملایر به سمت کرمانشاه پیش ببریم. خط آهن از ملایر تا ایستگاه فیروزان ساخته شده است.

خادمی ادامه داد: راه آهن ملایر تا کرمانشاه حدود ۱۷۵ کیلومتر است که ساخت ۶۵ کیلومتر آن حد فاصل ملایر تا ایستگاه فیروزان به اتمام رسیده و ایستگاه فیروزان هم ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ کیلومتر راه آهن تا کرمانشاه باقی مانده است که زیرسازی آن پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی دارد، اظهار داشت: روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی ریل گذاری این محور از سمت کرمانشاه شروع شد و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم ریل گذاری این ۱۱۰ کیلومتر را هم به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به تامین اعتبارات ساخت این محور ریلی گفت: خوشبختانه اعتبارات لازم برای ساخت ۱۱۰ کیلومتر راه آهن باقی مانده این محور – ملایر تا کرمانشاه- تامین شده است. این اعتبارات هم از محل اوراق مشارکت، هم از محل اسناد خزانه اسلامی، هم از محل اعتبارات نقدی و اعتبارات مصوب قانون بودجه تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع برای ساخت این محور تا خسروی ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبارات تامین شده است. بخش اسناد خزانه و اوراق مشارکت به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان تامین شده و اخیرا که بخشی از اعتبارات نقدی هم پرداخت شد. امیدواریم با توجه به فعالیت مطلوب سیستم اجرایی بتوانیم این پروژه را طبق برنامه زمانبدی شده پیش ببریم.

خادمی با اشاره به ساخت ایستگاه راه آهن گفت: ایستگاه راه آهن کرمانشاه که یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های ریلی کشورمان است، پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد و در این ایستگاه ترمینال های مسافری و باری به صورت مجزا در حال ساخت است.

وی افزود: خوشبختانه ایستگاه راه آهن کرمانشاه فاصله‌ای از شهر ندارد و فاصله آن از اولین بلوار شهر حدود ۵۰۰ متر است بنابراین شبکه حمل و نقل شهری به ایستگاه متصل می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: اولویت دوم ما در ساخت این راه آهن، احداث مسیر ریلی کرمانشاه به سمت مرز خسروی است که روز گذشته هم با حضور وزیر راه و شهرسازی از این مسیر بازدید به عمل آمد.

وی با بیان اینکه طول این مسیر تا اسلام آباد ۱۱۰ کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن حدودا ۵۵ درصد است، تاکید کرد: از اوایل سال آینده ریل گذاری در این محور را شروع می کنیم .

معاون وزیرراه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم در یک برنامه زمانبدی شده ۳ ساله بتوانیم زیرسازی این مسیر تا خسروی را عملیاتی سازیم و همچنین امیدوارم بتوانیم در بازه زمانی ۴ ساله روسازی این خط آهن را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به بازدید از شبکه جاده ای کرمانشاه در روز گذشته، اظهار داشت: کمربندی غربی کرمانشاه به صورت بزرگراه چهار خطه به طول ۲۴ کیلومتر در حال ساخت است. این مسیر سه تقاطع غیر همسطح دارد که برای احداث آن ۱۲۰ میلیارد تومان در هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم قبل از اتمام امسال این کنارگذر کنار چهار خطه به صورت بزرگراهی را هم زیر بار ترافیک ببریم، افزود: به این ترتیب ترافیک شمال جنوبی که از شهر کرمانشاه عبور می کند را به بیرون از شهر منتقل کنیم و و ترافیک شهری و عبوری از هم تفکیک شوند.

معاون وزیرراه و شهرسازی گفت:با ساخت این مسیر جاده ای هم رینگ کمربندی کرمانشاه که دورتادور شهر کرمانشاه تکمیل می شود. همچنین سه سال گذشته کنارگذر شرقی کرمانشاه را به طول ۳۶ کیلومتر به احداث رساندیم. بنابراین با احداث این ۲۴ کیلومتر، ۶۰ کیلومتر طول این رینگ کمربندی کرمنشاه تکمیل می شود و ترافیک سنگین وارد شهر نخواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |