پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 159968 10:56 1400/08/10
رئیس سازمان بورس وضعیت بورس را پیش‌بینی کرد

رئیس سازمان بورس وضعیت بورس را پیش‌بینی کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رئیس سازمان بورس وضعیت بورس را پیش‌بینی کرد

رئیس سازمان بورس وضعیت بورس را پیش‌بینی کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، مجید عشقی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با تاکید بر اینکه سازمان در تلاش است که بازار سرمایه به ثبات برسد، اظهار کرد: نمی‌توان گفت مردم سرمایه خود را نمی آوردند. ما تلاش داریم بازار به ثبات برسد. هم رشدهای شدید و هم نزول های شدید برای بازارها سم است.

وی با بیان اینکه مهمترین بحث امروز کسری بودجه و انتشار اوراق است، اظهار کرد: اوراق به اندازه کشش بازار اوراق منتشر می‌شود. دولت همه کسری بودجه خود را از بازار تامین نمی‌کند و بخش عمده آن از منابع دیگر تامین می‌شود. در ۴۰ روز گذشته هیچ اوراقی فروخته نشده است.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: گاهی تصویری درمورد اوراق منتشر و اعلام می شود این حجم توسط دولت فروخته شده است در حالی که توسط دولت فروخته نشده است. در ضمن خریداران اوراق و سهام با هم متفاوت است. کسی که اوراق می‌خرد برنامه متفاوتی دارد و با خریداران سهام فرق میکنند.

عشقی با تاکید بر اینکه سازمان به دنبال توقف قیمت گذاری دستوری و جلوگیری از رانت است، گفت: نمی شود سرمایه مردم را جذب کنیم و بعد دست در جیب شرکت ها کنیم و سودشان را بگیریم.در فولاد و پتروشیمی این وضعیت بود که رفع شد. مردم  مطمئن باشند که ما از منافع شرکت ها حفاظت خواهیم کرد.

وی درمورد اینکه گفته می شود شرکت ها سود نمی دهند، توضیح داد: طرح‌های توسعه زیادی در شرکت ها وجود دارد. با صنایع معدنی و فلزی جلسه داشتیم و مشخص شد طرح های توسعه زیادی دارند. راه ثبات بازار از طرح های توسعه شرکت ها می گذرد.

 رئیس سازمان بورس ادامه داد: وضعیت فعلی و جو نا امیدی بازار سیکل هایی است که چندین بار تجربه شده است. سال های ۸۳ و  ۹۲ همین وضع بوده است. البته قطعا شدت و گستردگی افراد درحال حاضر درگیر فرق می کند. اکنون حدود ۵۸ میلیون کد سهامداری وجود دارد. کل جمعیت کشور در گیر بازار هستند.

 عشقی درمورد وضعیت بازار نیز گفت: قرمزی بازار ناگهان ایجاد نشده است که ناگهان هم از بین برود. وضعیت بازار به مرور بهبود پیدا می‌کند. انشالله از همین امروز قرمزی تابلو کاهش پیدا خواهد کرد.


 به گفته وی، نسبت p/e نمادها به چهار رسیده و قیمت سهام جذاب و شرایط بنیادین بازار بسیار خوب است. صندوق‌های بازارگردانی در این مدت خریدهای خوبی انجام دادند و ادامه خواهد داشت. مردم نگران نباشند.


 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: به دلیل تغییرات مدیریتی وقفه یک ماهه در اطلاع‌رسانی سازمان بورس ایجاد شده است. ان شاءالله از این پس به صورت منظم اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مردم به کانال رسمی انتشار اطلاعات دسترسی داشته باشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |