پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 126996 20:37 1399/10/09
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران با در نشست خبری نمایشگاه صنعت چاپ: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ صادر می شود

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران با در نشست خبری نمایشگاه صنعت چاپ: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ صادر می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران با در نشست خبری نمایشگاه صنعت چاپ: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ صادر می شود

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران با در نشست خبری نمایشگاه صنعت چاپ: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ صادر می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران با انتقاد از عدم حمایت دولت از نمایشگاه های تجاری، از برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته در روزهای 13 تا 16 دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، احمد ابوالحسنی در ابتدای نشست خبری این نمایشگاه، فعالان صنعت چاپ و بسته بندی را با نیروهای جهادی که در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه ها خدمت می کردند مقایسه کرد و اظهارداشت: با آغاز شیوع ویروس کرونا که موجب تعطیلی بسیاری از مشاغل شد، فعالان صنعت چاپ و بسته بندی برای تأمین برخی ملزومات مورد نیاز در عرصه مقابله با این بیماری، مدافعان سلامت را تنها نگذاشته و به رغم اینکه این بیماری کشنده سلامتی ایشان را تهدید می کرد، به کار خود ادامه دادند.

وی با بیان اینکه ملزوماتی چون ماسک، جعبه‌های بسته‌بندی و لوازم مربوط به تولید و بسته‌بندی الکل و غیره توسط فعالان این صنعت تولید می شود، تصریح کرد: نمایشگاه بیست و هفتم، پذیرای مخاطبان خاص و تخصصی خواهد بود و این فرصت هم برای غرفه‌داران فراهم است که مخاطبان تخصصی بیشتری را به نمایشگاه دعوت کنند.

وی با اشاره به وابستگی 75 درصدی مواد اولیه صنعت چاپ به واردات گفت:‌ ثبت سفارش واردات مواد اولیه اکنون با مشکل مواجه است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران تصریح کرد:‌ در بخش تولیدات شامل فیلم‌های پلیمری تکنولوژی مناسبی وجود دارد اما پتروشیمی مواد خام را به خارج صادر می‌کند و برای تولیدکنندگان داخلی نیز گران عرضه می شود به همین دلیل مذاکراتی با وزارت صمت و ارشاد صورت گرفته است تا پ پ با نرخ مناسبتری در اختیار انها قرار گیرد.

جلیل غفاری رهبر رئیس اتحادیه صنف صحافان تهران و مدیر اجرایی نمایشگاه نیز در این نشست ضمن اشاره به اینکه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته با حضور 190 شرکت برگزار خواهد شد، توضیح داد: این نمایشگاه در 25 هزار متر مربع که 11 هزارمتر مربع آن مفید می باشد و  در 7 سالن نمایشگاهی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا اغلب نمایشگاه‌ها با ریزش مشارکت کننده در مقایسه با دوره قبلی نمایشگاه روبرو شده اند، افزود: نمایشگاه صنعت چاپ با رشد مشارکت کنندگان روبرو شده است و تمامی پروتکل های بهداشتی به طور جدی اجرایی شده است.

غلامرضا شجاع، مدیر تشریفات برگزاری نمایشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه کرونا اکنون به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است، اظهار کرد:‌ رعایت قوانین و مقررات سخت‌گیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه چاپ و بسته بندی در دستور کار قرار گرفته است و در تمامی 7 سالن برگزاری نمایشگاه این پروتکل‌ها رعایت خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ نگاه ما در برگزاری این نمایشگاه مالی و سودآوری نیست بلکه درصدد هستیم تا برگزاری این نمایشگاه فرصتی را برای اهالی آن فراهم کنیم تا از دستاوردهای جدید در این حوزه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در ارتقای کیفیت صنعت چاپ و بسته‌بندی موثر است، اظهار کرد:‌ ماشین‌الات صنعت چاپ از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و با توجه به ارتباط این صنعت با بسته‌بندی صنایع غذایی و دارویی نقش مهمی در بهبود وضعیت صنایع وابسته به آن نیز خواهد داشت.

شجاع در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تاثیرات نامطلوب کرونا بر حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: کرونا فرصت حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه را از بین برده است و این امیدواری وجود دارد که با کاهش میزان بازدیدکنندگان فرصت حضور برای بازدیدکنندگان تخصصی فراهم شود و آمار بازدید آنها افزایش یابد.

بهنام نجفی مدیر فنی برگزاری نمایشگاه با بیان اینکه امکان بازدید از نمایشگاه به صورت مجازی نیز فراهم شده است، گفت: با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و به روز دنیا که از کشور آلمان خریداری شده پلت فرمی طراحی شده است تا شرکت‌کنندگان آخرین اخبار نمایشگاه را بازدید کنند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس iroxpo.com به صورت مجازی از نمایشگاه دیدن کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |