جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5774 15:48 1393/07/16
رئیس پلیس آگاهی خبرداد: افزایش ‌زنان سارق

رئیس پلیس آگاهی خبرداد: افزایش ‌زنان سارق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رئیس پلیس آگاهی خبرداد: افزایش ‌زنان سارق

رئیس پلیس آگاهی خبرداد: افزایش ‌زنان سارق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

   رئیس پلیس آگاهی ناجا از افزایش جرایم زنان خبر داد و از آنچه که به عنوان تنبیه جرم در نظر گرفته می‌شود به عنوان موضوعی یاد کرد که دیگر متنبه کننده نیست.

ه گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی در نشست خبری که در چهارمین روز از هفته ناجا برگزار شد، با بیان اینکه پی جویی پرونده‌های معوقه یکی از برنامه‌های مهم پلیس آگاهی است اظهار کرد:‌ هیچ پرونده‌ای در پلیس آگاهی به بایگانی سپرده نمی‌شود و حتی اگر چند سال هم از تشکیل آن بگذرد معنایش این نیست که پرونده به بایگانی می‌رود و بسته می‌شود. خاتمه کار از نظر ما تنها زمانی است که پرونده کشف شود.
وی با بیان اینکه در سال ۹۳ پایه کار را کشف پرونده‌های معوقه گذاشتیم گفت: از پرسنل بازنشسته خودمان نیز استفاده می‌کنیم و در صورتی که نیاز باشد از فکر جدید و شیوه‌های جدید نیز استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه یکی از بحث‌ها ما مشارکت عمومی در مبارزه با جرم است اظهار کرد: من روز گذشته با یکی از خبرنگاران در این باره صحبت می‌کردم که چرا نباید خیابان ما روشنایی داشته باشد؟ چرا شرکت‌های تولید کننده در ایمنی خودروهایشان نظارتی ندارند؟ اینها موارد مهمی بود که به آن اشاره شد و اتفاقات باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه راجع به جرم در کشور تحلیل داریم اظهار کرد: تحلیل جرم در کشور را شروع کرده و آنرا رصد می‌کنیم. گشت‌هایمان نیز هدفمند و فعال شده است و از اواخر سال گذشته که فعالیتشان آغاز شده به جد پای کار بوده‌اند و نتایج خوبی نیز از آن حاصل شده اما موضوع اصلی این است که ما باید زمینه‌های ارتکاب جرم را از بین ببریم و این موضوع حتما نیازمند کار اجتماعی و فرهنگسازی است. متولیان فرهنگی ما چه کرده‌اند؟ هر سازمانی یک وظیفه دارد و نمی‌توان تنها از پلیس بپرسیم چقدر دستگیر کردی؟ باید بپرسیم سازمان‌ها چقدر کار فرهنگی کرده‌اند.
مقیمی در ادامه با بیان اینکه در بحث سرقت با راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت افزایش وقوع را کنترل کردیم خاطر نشان کرد: جرم فقط دستگیری نیست. سارق که فقط برای تفنن سرقت نمی‌کند. سارق پس از سرقت مالش را می فروشد و در حقیقت مالخری یک واقعیت است. مالخر هم جنس دست دوم را به مردم عرضه می‌کند پس بنابراین ما باید فرهنگ مردم را تغییر دهیم که جنس نو بخرند. چرا وقتی کامپیوتر ماشینی را سرقت می‌کنند مالباخته به تعمیرگاه می‌رود و یک کامپیوتر دست دوم برایش نصب می‌شود؟ این کامپیوتر دست دوم در حقیقت مال دزدی است وگرنه کسی که نمی‌رود کامپیوتر ماشینش را بفروشد. خب اینها باید فرهنگ سازی شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |